CARUSEL

Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Τῌ ἉΓΙᾼΚΑΙ ΜΕΓΑΛῌ ΚΥΡΙΚῌ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Τ γί καί Μεγάλ Κυριακ το Πάσχα , ατήν τήν ζωηφόρον Άνάστασιν ορτάζομεν το Κυρίου καί Θεο καί Σωτρος μν ησο Χριστο .

                                       Στίχοι

                 Χριστός κατελθών πρός πάλην δου μόνος, 

                πολλά λαβών νλθε τς νίκης σκλα .

   πως χομεν σημειώσει , περί τς νομασίας το Πάσχα , τι εναι βραϊκή λέξις καί σημαίνει πέρασμα, διάβασις , καί τι τήν πρώτη ορτή καί θέσπισην τς ορτς τέλεσαν ο βραοι , ταν πέρασαν τήν ρυθράν θάλασσαν , καί λυτρώθησαν πό τήν καταδίωξη καί αχμαλωσία τς Αγπτου , το Φαραώ , φο κατεποντίσθησαν πανστρατί ο ππες  καί λη δύναμις το Φαραώ , γίνεται πάλιν ορτή ατή σέ μς στόν νέο πνευματικόν σραήλ , ορτάζοντες, τήν διάβασιν , τό πέρασμα, πό τόν θάνατον ες τήν αώνιον ζωήν , πό τήν μαρτία , στήν ρετήν · πό τόν νοητόν Φαραώ , ες τόν λυτρωτήν Θεόν · πό τήν τς Αγύπτου σκλαβιάν , τοι τήν αχμαλωσίαν μας στά πάθη καί μαρτίες , ες τήν λευθερίαν το Πνεύματος , καί λα ατά καί πλεστα λλα γαθά διά τς νανθρωπήσεως , τς σταυρικς θυσίας το Χριστο , τς ναστάσεως .

 

  Τέτοια μέρα το , ταν πανσοφία καί γαθότης το Θεο , δημιούργησε κ το μή ντος τόν κόσμον , τά σύμπαντα·

τέτοια μέρα το , ς πρροείπομεν καί τό πέρασμα, λευθερία τν βραίων πό τόν Φαραώ·  τέτοια μέρα το , τε γινε καί Εαγγελισμός τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, καί συνελήφθη σπόρως ες τήν ΠΑΝΑΜΩΜΟΝ Μήτραν ΕΚΕΙΝΗς, προαιώνιος Λόγος το Πατρός, καί χώρητος παντί ,χωρήθη ν γαστρί .  τέτοια μέρα το καί μέρα τε γινε κατά σάρκα γέννησις το Χριστο ·ατήν τήν μέρα , καί Κύριος μας, νεστήθη κ τν νεκρν τρήμερος  , διαβιβάζων μς πό τήν Αγυπτον τν παθν , ες τήν πνευματικήν γν τς παγγελίας, τς αωνίου ζως , ες τήν ρχαία μακαριότητα· καί πως λέγουν ο γιοι Πατέρες τς κκλησίας μας, ν ατ τ μέρ , τοι Κυριακή , θά γίνει καί Δευτέρα παρουσία το Κυρίου καί κρίσις.

 

   Διά τοτο ορτάζομεν λαμπρς  , καί καλεται , πολύ εστοχα ορτή Λαμπρή , Λαμπρά ξεχωριστή μέρα  , καί πανηγυρίζομεν πνευματικς εφραινόμενοι καί κηρύττοντες τήν χάριν καί λεος καί ελογίαν , καί τήν λαμπρότητα τήν ποίαν λαβε διά σπλάγχνα λέους σύμπασα :... Νν πάντα πεπλήρωται φωτός , ορανός τε καί γ καί τά καταχθόνια ...

Πανηγυρίζομεν καί τήν κατάργησιν τς χθρας , καί τήν μετά θεο συμφιλίωσιν :...Θανάτου ορτάζομεν νέκρωσιν , δου τήν καθαίρεσιν , λλης βιωτς τς αωνίου παρχήν ...

 

   φο χωμε σημειώσει καί ναφέρει λην τήν πορείαν το Κυρίου , πό τήν το Λαζάρου γερσιν , ως τς σήμερον μέραν , τήν δόν το Μαρτυρίου , ς πλώσωμεν καί τήν τελευταίαν πορείαν , τήν νίκην , τήν τς ναστάσεως μέρας τήν νάδειξην .

 

   φο τέθη  ν τάφ Κύριος μας , καί σφραγίσθη τάφος διά μεγάλου λίθου , καί τέθησαν φύλακες, κουστωδία , φυλάσσοντες, τηροντες τόν τάφον , κατά τήν διάρκειαν τς νύκτας , γινε σεισμός μέγας , καί γγελος ξ ορανο κατλθεν καί μετεκίνησεν τόν λίθον κ τς θύρας το μνημείου , καί κάθητο πάνω το λίθου· τό γεγονός ατό φόβησε τούς φύλακες, ο ποοι φυγον ταχέως μεταβαίνοντες ες εροσόλυμα, πρός τούς ρχιερες καί τό συνέδριον ατν , λέγοντες τά γεγονότα · ατή κίνησις , πομάκρυνσις των , δωσε τήν εκαιρίαν  ες τίς μυροφόρες νά πλησιάσουν τόν τάφον , νά δον δύο γγέλους μέσα σαυτόν ,  μανθάνουν τήν νάστασην το Κυρίου , καθώς εχαν ξεκινήσει , λίαν πωΐ , πρός τόν τάφον διά νά μυρίσουν τό Σμα το Διδασκάλου των , τουλάχιστον νά άνουν δάκρυα συμπαθείας καί γάπης , μέ τά μύρα στόν τάφον το Κυρίου , καί περίμεναν , χωρίς νά καταλαβαίνουν  , περίμεναν καρτερικά σάν τήν θείαν πέμβαση· πομάκρυσις τν φυλάκων , δωσε τήν δυνατότητα στίς μυροφόρες νά πλησιάσουν · πλησίασαν εδον τόν τάφον κενόν , μέ τό σουδάριον τίς συνδόνες κανονικς πως νεταφιάσθη Κύριος , κουσαν τό χαρμόσυνο μήνυμα τν γγέλων τς ναστάσεως το Κυρίου , καί ξαπέστειλαν ατάς , νά μεταφέρουν στούς Μαθητάς τήν νάστασιν το Κυρίου· καί πό ατήν τήν φράσην το Εαγγελίου. :.. «.. ξαπέστειλαν ατάς ..» λαβεν ες τήν κολουθίαν τήν νομασίαν τό τροπάριον το ξαποστειλαρίου · χάρησαν χαράν μεγάλην καί τρεξαν νά νημερώσουν τούς Μαθητάς · σαν Μαρία Μαγδαληνή , Μαρία το ωσ , Σαλώμη , καί  ΛΛΗ ΜΑΡΙΑ ...   ερός εαγγελιστής , μέ τήν φράσην ατήν :λλη Μαρία , ννοε τήν ΠΑΝΑΓΙΑ, ποα φυσικά, δέν θά μποροσε νά πουσιάζει πό ατές τίς κοσμοϊστορικές σημαντικές στιγμές , καί ναφέρει οτως Εαγγελιστής , διά νά μήν μφιβάλλεται διήγησις τς ναστάσεως διά τήν συγγένειαν , τοι  μητρός καί Υο ,ναφέρει τήν ΠΑΝΑΓΙΑ, σάν ...καί λλη ΜΑΡΙΑ , πως λέγει στό Εαγγέλιον περί αυτο , μή ναφέροντας τό νομά του , λλά λέγει :...  λλος Μαθητής ...· τρεξαν πρός τούς ποστόλους , ο Μυροφόρες, πλήν τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ,  ποία μεινε πίσω εχαριστοσα καί δοξάζουσα, και πιστρέφουσα γαλλομένη καί χαρούμενη μέ δάκρυα πλέον χαρς καί γαλλιάσεως  πρός τήν οκίαν της , καί καθ'δόν συντήντησεν τόν Κύριον , πού εναι δός, καί λήθεια  καί Ζωή , , προσεκύνησεν τόν Υόν καί Θεόν της , καί πέστρεψε ες τό μέρος που μεινε συνεχίζουσα τίς εχαριστήριες προσευχές, καί πέρ το κόσμου· ΠΡΩΤΗ , λοιπόν   εδε τόν ναστάντα Χριστόν   ΠΑΝΑΓΙΑ μας, καί το φυσικό καί δίκαιον , καί πρέπον , καί ναμενόμενον , Πρώτη ΕΚΕΙΝΗ , νά χαρε τόν ναστάντα Κύριον , καί φο πεσε στήν γ καί προσεκύνησε καί γγιξε τούς πόδας του , φυγε πρός τό μέρος της , καί νελογίζετο , πως τότε στόν Εαγγελισμόν , τόν σπασμόν το Γαβριήλ , τσι καί τώρα  τήν πάντησιν , παπαντήν καί τήν θεωρίαν το ναστάντος Κυρίου .

 

   φο εχαν νημερώσει διά τήν Άνάστασην το Κυρίου ο Μυροφόρες τούς Μαθητάς, ( ο ποες πορεύθησαν  σάν Μυροφόρες , καί πέστρεφαν σάν Εαγγελίστριες ), πιστρέφουσαι πρός τόνΤάφον , μετά σπουδς  , συνήντησαν τόν ησον , λέγοντας πρός ατά τό :..χαίρετε...

πρώτη λέξη μετά τήν Άνάσταση..

πρχε λύπη τς παρακος καί τς ξώσεως τν πρωτοπλάστων κ το Παραδείσου , πρχε λύπη τς γεννήσεως τν τέκνων μέ λύπη , πρχε λύπη τς μαρτίας, πρχε λύπη  , τι κάτι ...λειπε, καί τώρα δίδεται σάν ντίδοτο χαρά, Χαίρετε...

 

  πό τόν τάφον , ταν εδον τόν γγελον καί μήνυσε τήν νάστασιν το Κυρίου , δέν νεχρησαν λες ο Μυροφόρες, λλά μόνο Μαρία Μαγδαληνή , μέ τήν Σαλώμη , διά νά μεταφέρουν τό μήνυμα  στούς Μαθητάς · κε ο πόλοιπες κουσαν πό τόν γγελον  , καί συζήτησαν περί τς ναστάσεως :... τί ζητετε τόν ζντα μετά τν νεκρν ; γέρθη , οκ στιν δε , εδατε τόν τόπον που θηκαν υτόν · λλ' πάγετε , επατε τος Μαθητας ατο , καί τ Πέτρ , τι προάγει ατούς ες τήν Γαλιλαίαν , κε ψονται ατόν ...

 

    Δίδει σαφες καί λεπτομερες ντολάς , δηγίας , καί νθαρύνει , συνομιλε μαζί τους , καί δείχνει , δη τι γινε βατή δός πρός τόν ορανόν , καί μετά τν γγέλων διαγωγή · δ Γαλιλαία δέν ννοε τήν μεγάλη περιοχή Γαλιλαίας  πού το μακράν , λλά τήν λλη περιοχή , τς μικρς Γαλιλαίας , πού το γγύς τν εροσολύμων · καί γιατί τονίζει τό γεγονός, νά άναφέρουν στούς μαθητάς , καί στόν Πέτρον , νά μεταβον στήν Γαλιλαίαν , διά νά τόν συναντήσουν ;

 

  Πέτρος, μετά τήν ρνησιν του , καί τό :...κλαυσε πικρς , καί τό σωτήριο βλέμμα το Κυρίου , δέν ξαναεδε πό κοντά τόν Κύριον , καί δέν ξερε , ν τόν εχε συγχωρήσει, καί μέσα του , εχε πολύ πόνο και δάκρυα, καί να μεγάλο σταυρό σάν το Γολγοθ , βασανιζόμενος πό σκέψεις, ν  Κύριος εχε συγχωρήσει  τό σφάλμα του ·καί προοιμιάζει , προετοιμάζει , συχάζει γγελος , τήν ψυχήν το Πέτρου , δίδοντας του τό μήνυμα, πρίν κόμα συναντηθε Κύριος, μέ τόν Πέτρο, καί ρωτήσει τρίς ν τόν γαπ :... Σίμων ων , γαπς με; καί μέ τό τριτόν τς ρωτήσεως καί καταφατικς παντήσεως το Πέτρου , διόρθωσε τό τριτόν τς ρνήσεως · λεγε δηλαδή γγελος στίς Μυροφόρες, :  μεταφέρετε στούς Μαθητάς τό χαρμόσυνο μήνυμα τς ναστάσεως το Κυρίου , καί νά ρθουν εις τήν Γαλιλαίαν νά τόν συναντήσουν , πετε ατό στούς Μαθητάς καί στόν Πέτρο, σάν νά τόν προέτρεπε, νά μή διστάζει νά ρθει μαζί μέ τος συμμαθητάς του.

 

  τρεξαν ο Μαθηταί πρός τόν τάφον , πρτος ωάννης μέ τόν Πέτρο , τρέχοντες μαζί , λλά ωάννης νεώτερος ν το Πέτρου , καί φλεγόμενος πό τήν γάπη , λλά καί Πέτρος πιστράτευσε τίς δυνάμεις του , καί τρεχον · βλέπουμε μία εγενική μιλλα, να γαπητικόν γνα ,  συναγωνισμόν νά τρέχουν καί ο δύο μαζί ς ο δρομες στόν στίβο , λλά ωάννης νετερος , περέχει , χι μέ διαφορά στήθους , λλά μέ μεγαλη διαφορά, καί φθάνει πρτος ες τό μνημεον · τρεχαν γάπη μέ τήν μετάνοια· κπρόσωπος τς γάπης ωάννης, καί κπρόσωπος τς μετανοίας Πέτρος, σέ μία εγενική πορεία, δρόμο ταχύτητος, καί μέ μφότερα τά βραβεα, μετάλια πιστράτευσις δυνάμεων μέ κοινό παρανομαστήν τήν γάπη πρός τόν Χριστόν · γνας χωρίς ταχυπαλμίες , χωρίς ττημένους  , λλά μέ νικητές μφοτέρους ,  μέ ελογίες, συναγωνισμός ερός· πορεία ρεμη · δρόμος ντοχς · πόστασις χάνεται· χρόνος καταργεται παγκόσμιο ρεκόρ , οκουμενικό , ξεπέραστο , μοναδικό , νεπανάλειπτο , πιαστο, κανείς δέν μπορε νά περβε καί καταργήσει · τρεχαν καί ο δυο μο , καί λλος Μαθητής προέδραμε τάχιον το Πέτρου , καί λθε πρτος ες τό μνημεον · ο μέντοι εσλθεν ...

 

  λθε πρτος, λλά εχε καί να λλο σημαντικό πρωτεο :τήν ταπείνωση· φθασε , εδε κενόν , τόν καινόν τάφον , λλά δέν εσλθε ντός του περίμενε τόν κορυφαον , τόν ρχηγόν τους , τόν προεξάρχοντα τηροσε τήν τάξην καί κέρδιζε τήν ταπείνωσην καί τήν γάπην ·διά λα ατά πέλεξε Κύριος. νά ναθέσει ες ...τόν λλον Μαθητήν ... τήν Μητέρα του , καί εχε πόλυτα δίκαιο.

 

  φθασε Πέτρος , μέσως εσλθε στόν τάφον , καί μετά πό ατόν εσλθεν  καί ωάννης , καί εδαν τά σύμβολα τς ταφς , κέραια  , θικτα ες τό σημεον που νεταφιάσθη  Χριστός .

 

  Πανηγυρισμός σιωπηλός πνευματικός · ταχέως πόλις μανθάνει τό γεγονός , ταραγμένοι ο ρχιερες καί Πρεσβύτεροι το λαο , συνεδριάζουν γιά νέα σκευωρία, καί σκέπτονται , να συκοφαντήσουν τήν νάσταση ( γνωστός ν τ ουδαία Θεός, συνήθεις κινήσεις και νέργειές των ) , καλον τούς φύλακας  , τούς δωροδοκον λέγοντας τους  νά ναφέρουν τι τήν νύκτα, ν κοιμντο , ρθαν ο Μαθητές , κλεψαν τό σμα το Χριστο , καί ν μαθευτε στόν γεμόνα, θά ναλάβουν ατοί νά δώσουν ξηγήσεις · 

 

   Τί φθόνος , τί κακία , τί μσος , τί ποκρισία !!!!

λλά , πως δέν μπορε νά νακληθε πορεία το λίου , τσι δέν μπορον νά συσκιάσουν τήν Άνάσταση· 

 

    Χριστός μετά τήν Άνάσταση , μεινε στήν γν 40 , τεσσαράκοντα  μέρες· σαυτές τίς μέρες νεφανίσθη , 11 νδεκα  φορές στούς Μαθητάς  του, σοι δηλαδή σαν ο Μαθηταί μετά τήν πώλεια το κπεσόντος μαθητο ούδα .ατές ο μφανίσεις παρουσιάζονται στήν κκλησία μας μέ τά λεγόμενα «.. ωθινά Εαγγέλια » , τά νδεκα , τά ποα ναγινώσκονται ες τόν ρθρον τς Κυριακς , μέ τήν σειρά , καί ναγινώσκονται , πό τόν ερέα , φέροντας πασαν τήν ερατικήν στολήν , σωθεν το ερο , πό τήν δεξιάν πλευράν τς γίας Τραπέζης · καί γίνεται οτως πειδή , φάνη γγελος νδον το Τάφου ες τά δεξιά, λέγων τό μήνυμα τς ναστάσεως · τσι παριστάνεται μφάνεια ατή μέ τήν κ δεξιν τς γίας Τραπέζης νάγνωσην το ωθινο εαγγελίου , καί μετά τήν νάγνωση , ψαλουμένου το πεντηκοστο ψαλμο , γίνεται προσκύνησις το εαγγελίου , καί παριστ ατό τήν προσκύνησιν τν μαθητν μετά τήν γερσιν το Χριστο.

 

   Τά ωθινά εαγγέλια , εναι νδεκα, τοι σες  φορές νεφανίσθη Χριστός στούς Μαθητάς του , καί νάγνωση κάστου ωθινο , παρουσιάζει , δείχνει , ναφέρει, τήν μφάνεια το Χριστο στούς Μαθητάς , μετά τήν γερσην του.

Εναι: τό πρτο,κ το ερο Εαγγελίου το κατά Ματθαον,

τό :δετερο  καί τρίτο , πό το κατά Μάρκον Εαγγελίου· 

τό :τέταρτο , πέμπτο , κτο , πό το κατά Λουκ Εαγγελίου

τό :βδομο , γδοο, νατον , δέκατον και νδέκατο , πό τό κατά ωάννην Εαγγέλιον .

 

   Κατά τήν παραμονήν του στήν γν , πό τς ναστάσεως , μέχρι τς ναλήψεως , δέν γνωρίζουμε, δέν ναφέρουν ο εροί Εαγγελιστές, τόν τόπον τς παραμονς  του , μόνο τόν παράδοξον τρόπον τς μφανείας του , πιστούμενοι ο Μαθηταί τήν νάστασην , διά νά μπορέσουν μετά νά κηρύξουν καί κηρύττουν καί διαλαλον , τι πως σαν μαζί του πρό το πάθους , βλέποντες τά θαύματα , κούοντες τίς διδαχές, διδασκαλίες,  νά κηρύττουν παῤῥησία καί τήν άνάσταση · τσι χι μόνο μέ τήν ραση , λλά καί μέ τίς ασθήσεις,  καί λλες περιπτώσεις, εχαν χειροπιαστά σημεα τς παρουσίας του , στε νά μην μφισβητεται ργότερα νάστασις· διό , καί ψηλαφται πό τόν Θωμ, μεθ μέρας κτώ πό τήν νάστασην , ες τόν τόπον , κεκλεισμένων τν θυρν , καί μαυτό , νατρέπει τήν μεθ' στερον πλάνην καί νοθευμένην τινν διδασκαλίαν , τι κατά φαντασία νεστήθη Κύριος, καί δεν εχε σμα · πιστία μως το Θωμ, καί ψηλάφησις του , νατρέπει λα αύτά τά αρετικά καί σαθρά· ζητ νά το δώσουν τροφή , σέ μία κ τν νδεκα μφανήσεων  , πιστούμενος , τι χει σάρκα καί στέα κτλ.

λλαζε μορφές τό πρόσωπον του , σάκις κρινε πανσοφία του , τι τοι παραίτητο διά τήν φέλειαν τν Μαθητν · τούς δίδει τήν οράνιον γαλήνην , τήν θεόσδοτον κείνην , ν καί ο γγελοι ψαλλον , κατά τήν σάρκωσιν του , καί τώρα διος κηρύττει, τήν χορηγίαν τς νωθεν ερήνης  ποα δέν χάνεται· 

 

   Διά τίς Μυροφόρες γυνακες, θα ναφέρουμε ες τήν ορτήν των , σύν Θε , πλς ναφέρουμε τανν , τι σαν πτά , καί διηκόνουν τόν Χριστόν · λίαν πρωΐ τς μις τν Σαββάτων , τήν Κυριακή δηλαδή , τρεξαν στό μνημεον νά μυρίσουν τό Σμα το ησο , προπάντων νά γαλλιάσει ψυχή των λόγ τς στερήσεως το Διδασκάλου , καί πρχε μία σχετική  ταραχή μέσα των , νθρώπινη , λόγική , πς θά πέφευγαν τήν προσοχήν τν φυλασσόντων τόν τάφον , πς θά μετακινοσαν τόν λίθον κ τς θύρας το μνημείου , διότι το πολύ μεγάλος, καί το νθρωπίνως δύνατον φρουρούμενος τάφος , μέ τούς στρατιτες , καί τήν σθένειαν τς φύσεως, ς γυνακες  , νά μετακινήσουν τόν λίθον · δέν κάμφθησαν μως, πόθος καί πίστη , νίκων τήν φύσιν , καί λογικήν , καί φθάσασαι , εδον , τι ποκεκύλισται λίθος, εχε μετακινηθε Λίθος, πέτρα

 

   Τί σημαίνει ατό στήν ζωή μας;

πολλάκις ο δυσκολίες στήν καθημερινότητα,ο νάγκες ,τά προβλήματα , εναι πέρ  τήν φύσιν, μεγάλα· ν μως δέν κλονισθομε· ν χουμε πίστη σταθερά καί μετακίνητο , κάνοντας σα δυνάμεθα , ν πιστεύομεν  ζητοντες τό θέλημα το Θεο , τότε , σως πολλάκις  νά βλέπουμε τι ποκεκύλισται λίθος, περνικνται τά προβλήματα , δυσκολίες · α μυροφόρες, «... φύσις σθενής , τήν νδρεία νίκησεν , τι γνώμη συμπαθής τόν Θεόν εαρέστησεν ...»

προχωροσαν μέ τήν τάξιν τν μυροφόρων , καί πέστρεφαν , μέ τήν τάξιν τν εαγγελιστριν .ατάς μιμησώμεθα .

 

  Τά νωτέρω δέν ξαντλον τό νοημα καί νοήματα τς ναστάσεως , πλά , λίγα τινά τς μέρας, τς κυρίας μέρας, τς πρώτης μέρας, καί σύν Θε  ν καιρ γραφήσονται περισσότερα.

 

  ς δομε , λίγα τινά τροπάρια κ τς περόχου ναστασίμου  κολουθίας .

 

χουμε τό πολύ γνωστό τροπάριο, πολυτίκιον τς ναστάσεως , τό ποον ψάλλεται πολλές φορές καθ'λην τήν διακαινήσιμον βδομάδαν .

 

   Χριστός νέστη κ νεκρν , θανάτ θάνατον πατήσας,καί τος ν τος μνήμασι , ζωήν χαρισάμενος.

 

   Ε καί ν τάφ κατλθες θάνατε , λλά το δου καθελες τήν δύναμιν  , καί νέστης , ς νικητής Χριστέ Θεός γυναιξί Μυροφόροις φθεγξάμενος χαίρετε· καί τος σος ποστόλοις ερήνην δωρούμενος , τος πεσοσιν παρέχων νάστασιν .

 

   Καθαρθμεν τάς ασθήσεις καί ψόμεθα τ προσίτ φωτί τς ναστάσεως Χριστόν ξαστράπτοντα , και χαίρετε φάσκοντα , τρανς κουσόμεθα , πινίκιον δοντες .

 

   Νν πάντα πεπλήρωται φωτός , ορανός τε καί γ , καί τά καταχθόνια , ορταζέτω ον πσα κτίσις τήν γερσιν Χριστο , ν στερέωται.

 

   Χθές συνεθαπτόμην σοι Χριστέ , συνεγείρομαι σήμερον ναστάντι σοι, συνεσταυρούμην σε χθές, ατόν με συνδόξασον Σωτήρ ν τ βασιλεί σου.

 

   Φυλάξας τά σήμαντρα σα Χριστέ , ξηγέρθης το Τάφου · τάς κλες τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ , μή λυμηνάμενος , ν τ τόκ σου , καί νέωξας μν  παραδείσου τάς πύλας .

 

    Παδας κ καμίνου υσάμενος , γενόμενος νθρωπος , πάσχει ς θνητός , καί διά Πάθους τό θνητόν , φθαρσίας νδύει επρέπειαν · μόνος ελογητός τν Πατέρων , Θεός καί περένδοξος .

 

     Γυνακες μετά μύρων θεόφρονες πίσω σου δραμον · ν δέ ς θνητόν μετά δακρύων ζήτουν προσεκύνησαν χαίρουσαι  ζντα Θεόν , καί Πάσχα τό μυστικόν , σος Χριστέ  Μαθητας εηγγελίζοντο.

 

   Θανάτου ορτάζομεν νέκρωσιν , δου τήν καθαίρεσην , λλην βιοτήν τς αίωνίου παρχήν , καί σκιρτντες μνομεν τόν ατιον , τόν μόνον Ελογητόν τν Πατέρων , Θεόν καί πεένδοξον .

 

   Χαρε ΠΑΡΘΕΝΕ χαρε , χαρε Ελογημένη , χαρε Δεδοξασμένη , Σός γάρ Υός νέστη τριήμερος κ τάφου .

 

    γγελος βόα τ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ , ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ χαρε , καί πάλιν ρ χαρε , Σός νέστη , τριήμερος κ τάφου .

 

   Φωτίζου , φωτίζου , νέα ερουσαλήμ , γάρ δόξα Κυρίου , πί σέ νέτειλε, χόρευε νν καί γάλου Σιών , Σύ δέ ΑΓΝΗ τέρπου ΘΕΟΤΟΚΕ , ν τ γέρσει το τόκου Σου .

 

   Πάσχα τό τερπνόν , Πάσχα Κυρίου Πάσχα , Πάσχα πανσεβάσμιον μν νέτειλε, Πάσχ ν χαρ λλήλους περιπτυξώμεθα · !!! Πάσχα λύτρον λύπης , καί γάρ ξ δου σήμερον , σπερ κ παστο , κλάμψας Χριστός , τά γύναια , χαρς πλησε λέγων , κηρύξατε ποστόλοις .

 

   Πάσχα ερόν μν σήμερον ναδέδεικται , Πάσχα καινόν γιον ,Πάσχα μυστικόν , Πάσχα πανσεβσμιον · Πάσχα Χριστός λυτρωτής , Πάσχα μωμον , Πάσχα μέγα , Πάσχα τν πιστν · Πάσχα τό πύλας μν το Παραδείσου νοίξας , Πάσχα πάντας , γιάζον πιστούς .

 

   ναστάσεως μέρα , καί λαμπρυνθμεν τ πανηγύρει , καί λλήλους περιπτυξώμεθα · επωμεν δελφοί , καί τος μισοσιν μς, συγχωρήσωμεν πάντα τ ναστάσει , καί οτω βοήσωμεν · Χριστός νέστη κ νεκρν , θανάτ θάνατον πατήσας, καί τος ν τος μνήμασι, ζωήν χαρισάμενος .

 

   Εθε ατήν τήν θάνατον ζωήν λοι νά πιτύχωμεν  , διά τς σταυρικς θυσίας καί ναστάσεως το Σωτρος μν  , μεσιτευούσης, τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΧΡΑΝΤΟΥ , ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗς ΕΝΔΟΞΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ .

μήν . Γένοιτο . Γένοιτο. Γένοιτο .

Χριστός νέστη .

ληθς νέστη Κύριος.

Πάσχα 2024.( βκδ΄Μαίου ε΄΄ )

 

 

    Ατ δόξα καί τό κράτος , ες τούς αἰῶνας . μήν .


Πατηστε εδω για Επιστροφη στην Αρχικη Σελιδα  Επιστροφή στή Σελίδα Μ. ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ - ΠΑΣΧΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ - ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

  Ο  Ιεραποστολικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος «ΔΡΑΣΙΣ ΑΓΑΠΗΣ»  εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι στήριξαν με την παρουσί...