CARUSEL

Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Τῼ ΑΓΙῼ ΚΑΊ ΜΕΓΑΛῼ ΣΑΒΒΑΤῼ

 Τ γί καί Μεγάλ Σαββάτ , τήν θεόσωμον Ταφήν καί τήν ες δου κάθοδον το Κυρίου καί Θεο καί Σωτρος μν ησο Χριστο ορτάζομεν , δι'ν τς φθορς τό μέτερον γένος νακληθέν πρός τήν αώνιον ζωήν μεταβέβηκεν . 

                                        Στίχοι :

             Μάτην φυλάττεις τόν τάφον κουστωδία· 

             ο γάρ καθέξει τύμβος ατοζωίαν .

    πό τίς ερότερες μέρες το τους , εναι α τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς · καί ατς πάλιν , τς Μεγάλης βδομάδος, · καί πάλιν σαυτήν , α Μεγάλη Παρασκευή καί Μέγα Σάββατο· 

 

   Σέ ξ δημιουργικές μέρες , δημιούργησε Θεός τά σύμπαντα καί τόν νθρωπον , καί πως λέει γία Γραφή , κατέπαυσε τήν βδόμην μέραν , σταμάτησε , σαββάτισε τήν βδόμην · καί δ , στήν νάπλαση νευ συντρίψεως , κατέπαυσε τήν βδόμην , Σαββάτισε , ναπαύθηκε .

 

   Εδομεν χθές, τι τάφη ησος, ες τό καινόν μνημεον  το ωσήφ , ποος τόν κήδευσε μαζί μέ τόν Νικόδημον , κρυφούς μέχρι τότε μαθητάς του·

 

ν τάφ  σωματικς , ν δ δέ μετά ψυχς , ν Παραδείσ δέ μετά ληστο,καί ν θρόν πρχες Χριστέ , μετά Πατρός καί Πνεύματος , πάντα πληρν περίγραπτος .

 

, κατλθε Κύριος , φο μέ τόν θάνατον , διηρέθη πό τό σμα του , πως γίνεται σέ κάθε νθρωπον , λλά Χριστός ταν τέλειος θεός και τέλειος νθρωπος, νωμένες ο δύο φύσεις, συγχύτως , καί διαιρέτως  , καί χωρίς νά ποῤῥοφται , οτε νά πηρεάζεται μία πό τήν λλη

ν τάφ σωματικς , μετά τς θεότητος, εσλθε Χριστός, φο εχε νωθε  πλήρως θεότης καί νθρωπότης , ν τ Χριστ .

 

  Ερίσκετο λοιπόν ,πως λέγει τό τροπάριον , ν τάφ σωματικς, ν δ μετά ψυχς, ν παραδείσ μετά ληστο , καί ν θρόν μετά Πατρός καί πνεύματος..

 

 ...λως ν ν τος κάτω , καί τν νω οδόλως πν περίγραπτος  Λόγος , ....· πως δέν παθε τίποτα θεότης ν τ Σταυρ , τσι , οτε καί ν τάφ .

 

   Στόν τάφον λοιπόν το ωσήφ Κύριος, τοποθετήσας  δίκαιος λίθον μέγαν ες τήν εσοδον ·

Ο βραοι , φοβούμενοι, μετά πό τήν καταδίκην το ησο , φοβούμενοι καί τήν σκιά των , ζήτησαν φύλαξιν , σφάλεια το τάφου , καί ατό βέβαια , κανε τρανότερη καί πιστότερη τήν νάσταση .

 

   Κάτωθεν , δης στένει καί τρέμει, ασθόμενος, τήν δύση του , τήν κατάργησιν του , τήν πασιν , τήν τταν , τήν λευθερία λων τν δεσμοτν ψυχν , φο δέν μπόρεσε νά  κρατήσει τόν ρχηγόν τς ζως, τήν ζωήν τήν δίαν ·

 

   Μέ τήν κάθοδον του ες τόν δην κήρυξε Κύριος, καί σώθησαν ο δέσμιοι· χι μως λοι, λλά σοι εχαν νάρετον ζωήν ν κόσμ.

 

 Πς ρίζεται τό τριήμερον ν τάφ, πως λέμε, ναστάς κ τάφου τριήμερος....;

 

Στούς ουδαίους , λλαγή τς μέρας , ρχιζε τό πόγευμα κάστης μέρας , πως σέ μς λλάζει τά μεσάνυκτα, καί π.χ. 12.00 μεσάνυκτα , χουμε τήν ρχήν μίας νέας μέρας τσι σαυτούς, ρα 6η τό πόγευμα, τοι 12η παρ ατος , ρχιζε νέα μέρα, λλαζε ...

 

  φησε τήν πνοή του Χριστός στόν Σταυρόν τήν 9η ρα , τοι , 3η πογευματινήν  καί τάφη , πρίν τήν 6ην πογευματινήν , καί δη εχε ρχίσει μία μέρα τς Παρασκευς μεινε ν τάφ πό τήν Παρασκευή τό σπέρας , μέχρι τό Σάββατον σπέρας , καί χουμε λλη μία μέρα, καί τρίτη μέρα ρχιζε πό τό σάββατο τήν 6η ρα πογευματινή...

 

  Δέν γνωρίζουμε κριβς τήν ρα τς γέρσεως, ναστάσεως το Κυρίου· άν το παραίτητο νά γνωρίζουμε τήν ρα, σίγουρα θά τό νέφεραν ο εροί εαγγελιστές, π.χ. λέει.:ν δέ ρα κτη καί σταύρωσαν ατόν , καί πό ρας κτης ως ρας νάτης, σκότος γένετο φ λην τήν γν ...

 

 άν λοιπόν το παραίτητο διά τήν σωτηρία μας, Χριστός πωσδήποτε θά μεριμνοσε καί περί ατο ·δέν γνωρίζουμε τήν κριβήν ρα τς ναστάσεως, καί δέν τό ψάχνωμε, λλα φροντίζουμε νά φανομε ντάξιοι τς θυσίας το Κυρίου· πωσδήποτε μως νέστη πό τήν νύχτα το Σαββάτου , πρίν τό ξημέρωμα, καθώς ο μυροφόρες πγαν στόν τάφο ρθρου βαθέως , καί το κενός καινός τάφος .

 

   ς δομε μερικά πό τά τροπάρια τς κολουθίας το Μεγάλου Σαββάτου , και το πιταφίου·

 

ὉἘπιτάφιος θρνος 

 

Εναι να ποιητικό νθολόγιο, ποίημα το  δεκάτου αἰῶνος , πλρες μέ εκόνες συγκινητικές , κφραστικές, πολλάκις κδικητικές κφράσεις , κφράσεις πόνου , θλίψεων γανακτήσεως  , λύπης προσδοκίας ·γινε ποδεκτόν πό τήν κκλησιαστικήν τάξιν , καί εσλθε ες τήν λατρευτική καί λειτουργικήν ζωήν τς κκλησίας μας, φο βοηθάει τήν πνευματική ζωήν καί τήν λόψυχη προσέλευση τν πιστν πού συμμετάσχουν καί συμψάλλουν τά γκώμια.

 

   πιτάφιος , νέκαθεν το λόγος πρός κεκοιμημένους,  καί τσι γγράφη πό γνωστο ποιητή συγγραφέα και δείχνει τόν πόνο καί γανάκτηση τς ψυχς στό θεο δρμα παρουσιάζονται εκόνες  καί σάν παρέλαση παρουσιάζεται μψυχος καί ψυχος φύσις , γγελοι, νθρωποι , προφτες , πουλιά ζα , στέρια, φς σκοτάδι , καί πολλά δημιουργήματα το Θεο·καί σάν παγκόσμιο συλλείτουργο συμπονον στήν δικη καταδίκη το δικαίου , πως λέγει να τροπάριο στήν σπερινή κολουθία, :... πσα κτίσις λλιοτο φόβ , θεωροσα σε , ν σταυρ κρεμάμενον Χριστέ · λιος σκοτίζετο , καί γς τά θεμέλια συνεταράττετο · τά πάντα συνέπασχον , τ τά πάντα κτίσαντι ·  κουσίως δι' μς πομείνας , Κύριε , δόξα σοι .

 

  πό αύτήν τήν μνολογικήν κφραση , ποιητής συγραφεύς το πιταφίου θρήνου νεπνεύσθη , καί ποίησε τό ραιότατο  ποίημα, τό ποο βέβαια δέν χει τό θεολογικό βάθος καί ψος πού χει κολουθία το Μεγάλου Σαββάτου  ποία εναι παράμμιλος, λλά χει πλούσιο βάθος καί περιεχόμενο, π.χ. να παραδειγμα..να τροπάριο στίχος στόν πιτάφιο λέγει :...

σπερ πελεκάν , τετρωμένος τήν πλευράν σου Λόγε, σούς θανόντας παδες ζώωσας, πιστάξας , ζωτικούς ατος κρουνούς ...

 τί σημαίνει ατό ;πώς τό συνδίασε;

 

πελεκάνος εναι πό τά πλέον φιλόστοργα πουλιά, καί ταν δέν μπορε νά ερη τροφή διά τά παιδάκια του , τά μικρά πελεκανάκια , τί κάνει;μέ τό ράμφος του τρυπάει τήν πλευράν του , τρέχει αμα, δίδει καί λαμβάνουν τά πουλάκια, ατά μέν δυναμώνουν , πελεκάνος μως πεθαίνει φο ἔῤῥευσε τό Αμα του· ατό γνωρίζοντας ποιητής, παρουσιάζει στόν στίχο ατόν σάν πελεκάνο τόν Κύριον , , καί μς σάν παιδιά ·λογχεύθηκε πλευρά το Κυρίου στόν Σταυρόν , ρρευσε αμα, μέ τό ποίο μες ζωούμεθα, παίρνουμε φόδιο αωνίου ζως, καί Χριστός πέθανε κατά τό νθρώπινον · 

 

   Παρόμοιες κφράσεις εκόνες, δίδουν μία κατανυκτικότητα καί πνευματική θέρμη στούς ψάλλοντας τόν πιτάφιον καί νοιώθει καί τήν γανάκτηση διά τήν σκληρότητα τν βραίων καί τήν προδοσία το μαθητο.παρουσιάζεται Χριστό ραος κάλλει παρά πάντα βροτούς , λλά καί ς βασιλεύς καί λιος πού δύει διά νά νατείλλει αώνια .κτλ.

γενικά βοηθνε τίς εαίσθητες ψυχές γιά τήν καλύτερη προετοιμασία τς ναστάσεως , καί εναι μία πλήρης κφρασις το σταυροαναστασίμου χαρακτρα τς Μεγάλης βδομάδος .

 

    Κύριο θέμα το πιταφίου εναι ταφή το Χριστο , καί Θρνος τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, πού πως σημειώσαμε δέν μίλησε καθόλου στό θεο δρμα το Γολγοθ, λλά τά λόγια τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, στά τροπάρια και στίχους , εναι κφράσεις τς ψυχς το μνογράφου , ποιητο , προσπαθντας νά εσδύσει στόν σω κόσμο τς ψυχς τς ΠΑΝΑΓΙΣ, καί πς θά κφράζετο ν μιλοσε · 

 

   Εναι χωρισμένος σέ τρες στάσεις , καί καθε στάσις χει διαφορετικό ριθμό στίχων · καί ατό γίνεται διότι ποιητής του , μλλον το μοναχός , συνδίαζε τόν μμωμον , τοι τόν μεγαλύτερο ψαλμό το ψαλτηρίου , ποος βασικά ναφέρεται στόν Χριστόν , εναι να λόκληρο κάθισμα, , 118ος ψαλμός, μέ τρες στάσεις, πρώτη στάσις , χει 72 στίχους , δευτέρα 59, καί τρίτη 44 στίχους .

παραλλήλησε τόν μωμον τούς στίχους κάθε στάσεως, καί δημιούργησε σαρίθμους στίχους πιταφίου , καί κατά τήν τέλεσιν του , ψάλλομεν συνήθως μόνο ες τίς μονές, κανονάρχης , να στίχο το μώμου , καί χορός ναλλάξ , πό να στίχο το πιταφίου.

π.χ..

Μακάριοι ο μωμοι ν δ ο πορευόμενοι εν νόμ Κυρίου .

καί χορός ψάλλει τόν πρτον στίχο το πιταφίου :.

Ζωή ν τάφ κατετέθης Χριστέ....

καί συνεχίζεται , μέ δεύτερο στίχο το μώμου , καί δεύτερο στίχου , το πιταφίου , κοκ.

οτως πρώτη στάση το μώμου , εναι 72 στίχοι , καί πρώτη στάση το πιταφίου, μοίως 72 στίχοι·

μοίως , δευτέρα στάσις το μώμου εναι 59 στίχοι , καί πίσης δευτέρα στάσις το πιταφίου , εναι 59 στίχοι.

τό διο καί στήν τρίτη στάση πού εναι πό 44 στίχους· βέβαια διαφέρει ριθμός στίχων πιταφίου σέ μερικά χειρόγραφα.

κανονική του θέσις ες τήν κολουθίαν εναι στήν θέση πού εναι τό ψαλτήριο μωμος, πρίν τούς κανόνας δηλαδή , πρίν τόν κανόνα τς ορτς, λλα κατ 'οκονομίαν μεταφέρεται τυπικς ες τό τέλος το κανόνος , πρό τν ανων , μετά τήν ατησιν , συναπτήν τς νάτης δς .

 

   ς δομε μως λίγα τροπάρια τς κολουθίας, καί ν συνεχεία κ το πιταφίου .

 

   τε κ το ξύλου σε νεκρόν ριμαθαίας καθλεν , τήν τν πάντων ζωήν , σμύρν καί σινδόνι σε , Χριστέ κήδευσε , καί τ πόθ πείγετο καρδί καί χείλει , σμα τό κήρατον σο περιπτύξασθαι , μως συστελλόμενος φόβ , χαίρων νεβόα σοι, δόξα , τ συγκαταβάσει σου φιλάνθρωπε .

 

   τε ν τ τάφ σαρκικς , θέλων συνεκλείσθης , φύσει τ τς θεότητος , μένων περίγραπτος , καί διόριστος , τά θανάτου πέκλεισας ταμεα καί δου  παντα κένωσας , Χριστέ βασίλεια , τότε καί τό Σάββατον τοτο , θείας ελογίας καί δόξης , καί τς σς λαμπρότητος ξίωσας .

 

   τε α δυνάμεις σε Χριστέ , πλάνον π' νόμων ώρων συκοφαντούμενον , φριττον τήν φατον μακροθυμίαν σου , καί τόν λίθον το μνήματος , χερσί σφραγισθέντα , ας σου τήν κήρατον πλευράν λόγχευσαν , μως τήν μν σωτηρίαν , χαίρουσαι βόων σοι · δόξα τ συγκαταβάσει σου φιλάνθρωπε .

 

  Σέ τόν ναβαλόμενον τό φς σπερ μάτιον , καθελών ωσήφ πό το Ξύλου σύν Νικοδήμ , καί θεωρήσας σε νεκρόν , γυμνόν , ταφον , εσυμπάθητον θρνον ναλαβών , δυρόμενος λεγεν · ομοι !!! γλυκύτατε ησο , ν πρό λίου λιος νεκρόν κρεμάμενον θεασάμενος , ζόφον περιεβάλλετο , καί γ τ φόβ κυμαίνετο , καί διεῤῥήγνυτο ναο τό καταπέτασμα · λλ' δού νν βλέπω σε , δι'μέ κουσίως πελθόντα θάνατον · πς σέ κηδεύσω Θεέ μου ;  πς σινδόσι ελήσω ;ποίαις χερσί δέ προσψαύσω ,  τό σόν κήρατον Σμα ;   ποα σματα μέλψω τ σ ξόδ οκτίρμον · μεγαλύνω τά πάθη σου , μνολογ καί τήν ταφήν σου , σύν τ ναστάσει κραυγάζων · Κύριε , δόξα σοι ...

 

   Κύριε Θεέ μου , ξόδιον μνον καί πιτάφιον , δήν σοι σομαι τ τς ταφς σου  ζως μοι , τάς εσόδους διανοίξαντι , καί θανάτ θάνατον θανατώσαντα .

 

   νω σε ν θρόν καί κάτ ν τάφ τά περκόσμια , καί ποχθόνια κατανοοντα Σωτήρ μου , δονετο τ νεκρώσει σου , πέρ νον ράθης γάρ , νεκρός ζωαρχικώτατος.

 

   Τόν τάφον σου Σωτήρ στρατιται τηροντες, νεκροί τ στραπ το φθέντος γγέλου , γένοντο κηρύττοντος γυναιξί τήν νάστασην , σέ δοξάζομεν τόν τς φθορς καθαιρέτην ,  σοί προσπτύπτομεν τ ναστάντι κ τάφου , καί μόν Θε μν .

 

   Σιγησάτω πσα σάρξ βροτεία , καί στήτω μετά φόβου καί τρόμου , καί μηδέν γήϊνον ν αυτ  λογιζέσθω · γάρ Βασιλεύς τν βασιλευόντων , καί Κύριος τν κυριευόντων , προσέρχεται σφαγιασθναι , καί δοθναι ες βρσιν τος πιστος · προηγονται δέ τούτου , ο χοροί τν γγέλων , μετά πάσης ρχς καί ξουσίας , τά πολυόμματα Χερουβίμ , καί τά ξαπτέρυγα Σεραφίμ , τάς ψεις καλύπτοντα , καί βοντα τόν μνον , λληλοίϊα  .

 

   βδόμην σήμερον γίασας , ν ελόγησας πρίν καταπαύσει τν ργων · παράγεις γάρ τά σύμπαντα καί καινοποιες , σαββατίζων Σωτήρ μου , καί νακτώμενος .

 

   Διά θανάτου τό θνητόν , διά ταφς τό φθαρτόν μεταβάλλεις , φθαρτίζεις γάρ θεοπρεπέστατα , ποθανατίζων τό πρόσλήμμα , γάρ σάρξ σου διαφθοράν οκ εδεν Δέσποτα , οδέ ψυχή σου ες δου ξενοπρεπς γκαταλέλειπται .

 

   ξ λοχεύτου προελθών καί λογχευθείς τήν πλευράν  , πλαστουργέ μου , ξ 'ατς εργάσω τήν νάπλασιν , τήν τς Εας , δάμ γενόμενος , φυπνώσας περφυς , πνον φυσίζωον , καί ζωήν γείρας ξ πνου καί τς φθορς , ς παντοδύναμος .

 

   Τήν βυσσον κλείσας νεκρός ρται · καί σμύρν καί σινδόνι νειλημμένος , ν μνημεί κατατίθεται ς θνητός θάνατος ·γυνακες δέ ατόν λθον μυρίσαι , κλαίουσαι πικρς καί κβοσαι · τοτο Σάββατον στίν τό περευλογημένον , ν  Χριστός φυπνώσας, ναστήσεται τριμερος .

 

    δης κάτω στενάζει καί ουδαοι σκέπτονται συκοφαντσαι Χριστο τήν νάστασιν , τά δέ γύναια κράζουσι · τοτο Σάββατον στίν τό περευλογημένον , ν Χριστός φυπνώσας, ναστήσεται τριήμερος .

 

   λβιος Τάφος ! ν αυτ γάρ δεξάμενος , ς πνοντα τόν δημιουργόν , ζως θησαυρός , θεος ναδέδεικται , ες σωτηρίαν μν τν μελδούντων · λυτρωτά , Θεός ελογητός ε.

 

   Μή ποδύρου μου ΜΗΤΕΡ , καθορσα ν τάφ , ν ν γαστρί νευ σπορς συνέλαβες Υόν , ναστήσομαι γάρ καί δοξασθήσομαι, καί ψώσω ν δόξ ς θεός , τούς ν πίστει καί πόθ Σέ μεγαλύνοντας .

 

   Τί τό ρώμενον θέαμα ;τίς παροσα κατάστασις ; Βασιλεύς τν αώνων , τήν διά Πάθους τελέσας οκονομίαν ,ν τάφ σαββατίζει ,καινόν μν   παρέχων  σαββατισμόν · ατ βοήσωμεν · νάστα Θεός κρίνων τήν γν , τι σύ βασιλεύεις ες τούς αἰῶνας , μέτρητον χων τό μέγα λεος .

 

    ζωή ν τάφ κατετέθεις Χριστέ καί Αγγέλων στρατιαί ξεπλήττοντο , συγκατάβασιν δοξάζουσιν τήν σήν .

 

   Μέτρα γς στήσας , ν σμικρ κατοικες ,το θανάτου τό βασίλειον λύεις δέ , καί το δου τούς νεκρούς ξανιστάς .

 

   πορε καί  φύσις νοερά καί πληθύς , σματος Χριστέ τό μυστήριον , τς φράστου καί ἀῤῥήτου άνοχς .

 

   ν καιν μνημεί κατετέθης Χριστέ , καί τήν φύσιν τν βροτν νεκαίνισας , ναστάς κ τν νεκρν θεοπρεπς .

 

   σπερ λέων Στερ φυπνώσας σαρκί , ς τις σκύμνος νεκρός ξανίσταται , ποθέμενος τό γρας τς σαρκός .

 

   Ομοι φς το κόσμου !!! , ομοι φς τό μόν , ησο μου ποθεινότατε κραζεν ΠΑΡΘΕΝΟΣ  θρηνδοσα γοερς .

 

   Μόνη γυναικν χωρίς πόνων τεκόν σε τέκνον , πόνους δέ νν φέρω άθει τ σ φορήτους λεγεν ΣΕΜΝΗ .

 

   ήγνυται ναο , καταπέτασμα τ σ σταυρσει κρύπτουσι φωστρες Λόγε τό φς , σο κρυβέντος λιε , πό γν .

 

   Μύρον ληθς , σύ κένωτον πάρχεις Λόγε , θεν σοι καί μρα προσέφερον , ς νεκρ τ ζντι , γυνακες μυροφόροι .

 

   δε Μαθητήν ν γάπησας , καί σήν Μητέρα , καί φθογγήν δός , τέκνον γλυκύτατον κραζε δακρύουσα ΑΓΝΗ .

 

   σπερ πελεκάν , τετρωμένος τήν πλευράν σου Λόγε , σούς θανόντας παδας ζώωσας , πιστάξας ζωτικούς ατος κρουνούς .

 

   Α γενεαί πσαι , μνον τ ταφ σου , προσφέρουσι Χριστέ μου .

 

   Ος θρεψε τό μάννα, κίνησαν τήν πτέρναν, κατά το εεργέτου .

 

   Ος θρεψε τό μάννα , φέρουσι τ Σωτρι  ,χολή μα καί ξος .

 

    !!! γλυκύ μου αρ , γλυκύτατον μου τέκνον , πο δυ σου τό κάλλος ;

 

   Πεπλάνηται πλάνος, πλανηθείς λυτροται , σοφί σ Θεέ μου .

 

   Ἔῤῥαναν τόν τάφον α μυροφόροι μύρα , λίαν πρωΐ λθοσαι .

 

 Α μυροφόρες γυνακες σαν πτά ,

περισσότερο πό τά μύρα , μύριζε γάπη καί φοσίωση τους στόν Χριστόν , καί καθαρά κρυστάλλινη ζωή τους .

προχωροσαν στόν τάφο σάν μυροφόρες, καί επέστρεψαν ...σάν εαγγελίστριες, ..πεστάλλησαν σάν πόστολοι στούς ποστόλους γιά τό χαροποιο νικηφόρο φωτεινό μήνυμα τς ναστάσεψς.

εχαν τήν ΠΑΝΑΓΙΑ, ποα συντόνιζε λο τό ργο καί μετά τήν νάληψη το Χριστο , συνέχισε τό ργο το Υο της.

εθε τας Πρεσβείας τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ καί ΣΕΜΝΗΣ  ΠΑΝΑΜΩΜΟΥ  ΑΓΝΗΣ, Μητρός το Κυρίου, ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , ερωμεν λεος καί χάριν ες εκαιρον βοήθειαν .μήν γένοιτο .

ελογετε.

Χριστός νέστη !!! 

ληθς νέστη Κύριος. 

 

   Τ νεκφράστ σου συγκαταβάσει , Χριστέ Θεός μν , λέησον μς . μήν

Πατηστε εδω για Επιστροφη στην Αρχικη Σελιδα  Επιστροφή στή Σελίδα Μ. ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ - ΠΑΣΧΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ - ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

  Ο  Ιεραποστολικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος «ΔΡΑΣΙΣ ΑΓΑΠΗΣ»  εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι στήριξαν με την παρουσί...