CARUSEL

Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

Τῌ ΑΓΙᾼ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛῌ ΠΕΜΠΤῌ

Τ γί καί Μεγάλ  Πέμπτ ,ο καλς τά πάντα διαταξάμενοι 

θεοι Πατέρες λληλοδιαδόχως κ τε τν θείων ποστόλων καί τν ερν Εαγγελίων , παραδεδώκασιν μν , τέσσερα  τινά ορτάζειν . :

α.τόν ερόν Νιπτρα.

β .τόν μυστικόν Δεπνον , ( δηλαδή τήν παράδοσιν τν κάθ 'μς φρικτν μυστηρίων ) , 

γ.τήν περφυ προσευχ,

δ.καί τήν προδοσίαν ατήν .

                           

                                           Στίχοι :

                               ες τόν ερόν νιπτρα  

                  Νίπτει Μαθητν σπέρας Θεός πόδας , 

                   ο πούς πατών ν ες δέμ δείλης πάλαι.

 

                                   ες τόν μυστικόν δεπνον

                   Διπλος δεπνος , πάσχα γάρ νόμου φέρει, 

                   καί Πάσχα καινόν Αμα , Σμα Δεσπότου.

 

                                  ες τήν περυ  προσευχή

                    Προσεύχηκαί φόβητρα , θρόμβοι αμάτων , 

                    Χριστέ προσώπου , παραιτούμενος δθεν , 

                     θάνατον , χθρόν ν τούτοις φανακίζων .

 

                                       ες τήν προδοσίαν 

                    Τί δε μαχαιρν καί ξύλων , λαοπλάνοι, 

                    πρός τόν θανεν  πρόθυμον ες κόσμου λύτρον ;

 

 Βρισκόμαστε στίς ερότερες καί σημαντικότερες μέρες τς στορίας το νθρωπίνου γένους , το κόσμου , καί το Κυρίου· Κύριος λθε πληρσαι πσαν δικαιοσύνην , νά τηρήσει λα τά διατεταγμένα, τόν νόμον , καί δέν λθε νά καταργήσει τόν Μωσαϊκόν νόμον , λλά νά τελειοποιήσει ·

 

πάνσοφος Δημιουργός κρινε , τι εχε λθει τό πλήρωμα το χρόνου , ρα  πού εχε προορίσει πρό αώνων , γιά τό ληθινόν καί αώνιον Πάσχα· πρεπε μως νά τηρήσει καί τήν τάξιν , τόν νόμον , λλά καί νά διώξει τήν σκιά, φο το τό φς · νά παραμερίσει τπος , φο εναι εκόνα · νά καταργηθε τπος το νομικο Φάσκα , Πάσχα , φο περίμενε τήν ντικατάστασή του πό τό ληθινό·προετοίμαζε τό παλαιό πάσχατήν ποδοχήν , παντήν παπαντήν , το ληθινο πάσχα · τό νομικό πάσχα σάν ...σχέδιο , ποχωρομε δειαζε πενεργοποιετο , άφο οκοδομή νηγέρθη·

 

   Ερίσκετο Δημιουργός, ες τήν ρχήν μίας νέας Δημιουργίας, καί χρειάζετο προσοχή , προσευχή , νψις , καί κούσια ποδοχή το σταυρο , τιο Πάθους , καί μία λεπτή πνευματική σορροπία , να ..λφάδιασμα,.

 

  πως περιετμήθη , πως σαραντήσθη , πως βαπτίσθη, διά νά πληρώσει πσαν δικαιοσύνην , τσι πρεπε νά τελέσει τό πάσχα, διά τελευταία φορά, καί νά ρχίσει , νά δώσει , νά γκαινιάσει τό νέο Πάσχα , τό μέτερο , τό ληθινό .

 

   Τό βραϊκό πάσχα , κατά τήν Παρασκευήν πρεπε νά θύεται , νά τελεται, νά γίνεται , φ'σπέρας καί νά χουν ζυμα καί νά τό σθίουν ρθιοι και να , διηγοῦνται   τίς εεργεσίες το θεο  διά τήν μετάβασιν τν τήν Αγυπτον τν παθν , ες τήν γν τς παγγελίας ·

Κύριος, προέβη ες μία θεοπρεπ κίνηση , νέργεια, καί ποίησε τό πάσχα , τήν σπέραν τς Πέμπτης , μετά τν Μαθητν του · σπέρας τς Πέμπτης, καί Παρασκευή θεωρεται , καί θεωρετο πό τούς βραίους, ς μία μέρα , δια μέρα · 

 

  Προσδιόρισε τόν τόπον , τό νώγεον , πού το οκία το γαπημένου του Μαθητο γίου ωάννου Θεολόγου , που γινε καί Πεντηκοστή , καί Πρώτη ποστολική Σύνοδος, 

νεκλίθη μετά τν δώδεκα μαθητν του , καί ποίησαν τό πάσχα · καί δέν το τό νομικό , πού πρεπε νά πάρχει ζυμα καί πτά, λλά δεπνος εχε , κλίσι νεκλίθησαν ( ν τό πάσχα τρωγαν ρθιοι ο βραοι), κλίσις καί ρτος καί ποτήριον μέ γρό.

 

   Πρίν ρχίσει τό δεπνον , γερθείς, φησε τά μάτιά του , πρε λεκάνη καί δωρ καί ρχισε νά πλένει τά πόδια τν μαθητν , ο ποοι ποροσαν μέ τήν κίνηση ατήν το Διδασκάλου των , ποος τούς δίδαξε τήν ταπεινοφροσύνην μπράκτως · πλυνε καί το ούδα τούς πόδας, ποος μετ'λίγον θά νεχώρει , μέ πλυμένα πόδια, λλά κάθαρτη πλυτη καρδιά διά τήν προδοσίαν · τελέσας ατό , πάλιν λαβε τά μάτια  καί νεκλίθη , διδάσκων ατούς περί ταπεινοφροσύνης, καί προβάλλοντας τό πρωτεον τό ληθινόν , τό ποο εναι διακονία καί φροντίδα καί γάπη καί προώθησις τν λλων ντί το αυτο των  

   σθιόντων ατν , προλέγει τήν προδοσίαν , καί τόν προδότην , καί φο ταράχθησαν ο Μαθηταί , προέτρεψαν τόν ωάννην , ς χων παῤῥησίαν περισσότερον στόν Κύριον , νά ρωτήσει ποιός θά εναι προδότης , καί ποδείξας διά το ρτου πού θά πέδιδε , προχώρησε στήν παράδοσιν τν καθ μς μυστηρίων .

 

   δ συγκλονεται σύμπασα, σκέψις παύει νά νεργε , τό πέρλογον κυριαρχε καί τό αώνιον ρχεται· φο λαβε ρτον τόν κλασε , τεμάχιασε καί δωσε στούς Μαθητάς νά φάγουν , λέγοντας τό συγκλονιστικό :Λάβετε , φάγετε , τοτο στίν τό Σμα μου ....

δια φράση πού κάθε λειτουργός παναλαμβάνει κατά τήν μετουσίωσην τν τιμίων Δώρων είς τήν θείαν Λειτουργίαν · 

 

   Μετά λαβών τό ποτήριον , λέγει :.. Πίετε ξ ατο πάντες , τοτο στίν τό Αμα μου. !!!

νος ργε , λογική χάνεται, τό πέρλογον κυριαρχε , τό σύληπτο τελεσιουργεται .

 

δ βρίσκεται ρχή παράδοσις τν φρικτν μυστηρίων , τς θείας Λειτουργίας· το καί εναι νας μυστικός Δεπνος, καί θεία Λειτουργία · καί ταν λέμε Μυστικός Δεπνος, ...δέν ννοομε τό κρυφό καί παράνομο καί κρυμένο , λλά τό μυστηριώδες, τό περφυές τό σύληπτο , τό κατανόητο Μυστήριον .

Μετά τήν μετάληψιν τν Μαθητν του , πως λέγει τό ερόνΕαγγέλιον , εσλθε σατανς ες τόν ούδα, καί νεχώρησε , προχωρήσας, σκοτεισμένος στήν προδοσίαν · 

 

  ς μείνωμε σέ μία σημαντική λεπτομέρειαν σαυτήν τήν στιγμήν καί γεγονός· λέγει Κύριος...

 

Λάβετε φάγετε, τοτο στίν τόΣμα μου... καί ...

Πίετε ξ 'ατο πάντες, τοτο στί τό Αμα μου..

 

διατί λέγει τήν λέξη :πάντες , μόνο κατά τήν μετάληψη το Αματος ;

Κύριος μελίζων τόν ρτον , δωκεν ες λους πό να τεμάχιον , κλάσμα , τό ποον κατέλυσαν ο Μαθηταί λοι κτός πό τόν ούδα , ποος , πειδή εχε μή γαθή προαίρεση , πηράσθη από τόν πονηρόν , καί δέν κατέλυσε , δέν φαγε τό κλάσμα το ρτου λλά τό κρυψε ες τά μάτιά του · ταν μως Κύριος πρόσφερε τό ποτήριον , δέν το δυνατόν νά κρύψει , καί ... ναγκαστικς πιε κ το ποτηρίου, τό ποο βεβαίως Κύριος γνώρισε , δέν τόνξέθεσε , λλά διακριτικά καί μέ πνευματική ρχοντιά , δωσε τό στίγμα :...Λάβετε φάγετε, τοτο στί τό Σμα μου...

Πίετε ξ 'ατο πάντες  , τοτο στί τό Αμα μου ....

 

    ούδας  , μή χων εθύτητα , καθαρότητα , πίγνωσιν , λλά μέ ποκρισία , συνευρίσκεται μέ τούς Μαθητάς καί τόν Διδάσκαλον , λλά σκέψις του καί διάθεση το ες τά ργύρια , τος μέν ποστόλοις συναυλοζόμενος , τος δέ ουδαίοις συσκεφτόμενος , γαποσε τόν χρυσόν , καί χι τόν Χριστόν ,,, τόν Gold , καί χι τόν  God....

κτεινε τήν χερα του , λαβών τά ργύρια,μέ ατήν τήν ποίαν εχε λάβει πο τόν Διδάσκαλον , τό χραντο Σμα του, τόν ρτον , τήν τροφήν το παντός κόσμου  

 

Ες τήν εράν μοναδικήν καί νεπανάλειπτον ατήν μυσταγωγίαν , ο μέν νδεκα  φωτίζοντο , δέ σκοτίζετο :...

    τε ο νδεκα Μαθηταί ν τ Νιπτήρι το Δείπνου φωτίζοντο , τότε ούδας δυσσεβής , φιλαργυρίαν νοσήσας σκοτίζετο , καί νόμοις κριτας , σέ τόν δίκαιον κριτήν παραδίδωσι · βλέπε χρημάτων ραστά ,τόν διά τατα γχόνην χρησάμενον,φεγε κόρεστον ψυχή , τήν Διδασκάλ τοιατα τολμήσασα , περί πάντας γαθός , Κύριε δόξα σοι .

 

   ναχωρήσας κ το Δείπνου , πρίν λοκληρωθε , μετέβη ες συνάντηση τν ρχιερέων καί τν σύν ατος, καί συνεφωνήθη τιμή τν τριάκοντα ργυρίων , διά νά τούς δηγήσει καί παραδώσει τόν Κύριον , προσδιορίσας τό σημεον γνωριμίας, μέ τό φιλί , φίλημα.

 

   Γιαυτό καί ο γιο Πατέρες τς κκλησίας μας λέγουν , νά μήν ναχωρομεν πρίν τό τέλος τς κολουθίας πό τόν ναόν , διά νά μήν μοιάζομε, μέ τό ούδα , στις ναχωρήσας , μετέβη καί ργάνωσε τήν προδοσίαν .

 

   Μετά τό δεπνον , ψαλλαν ο Μαθηταί καί Κύριος, κ τν ψαλμν Δαυίδ..

τί οράνιος μυσταγωγία !!! 

Κύριος ψάλλων καί τέρπων τούς μαθητάς !!!

κανείς μαθητής δέν θά πεθύμει τήν διακοπήν τς νεπαναλείπτου μυσταγωγίας ατς , ..

λλά, πρεπε Κύριος, νά συνεχίσει τήν λοκλήρωσην τς θείας οκονομίας .

 

   τσι ξλθον καί μετέβησαν ες τό ρος τν λαιν , λεν τό γένος τν νθρώπων , ες τό χωρίον καλούμενον Γεθσημαν , ( το χρος μέ λαιοτριβεα , καί περιοχή τν γονέων τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ) · κε προεπεν τόν σκανδαλισμόν καί γκατάλειψιν τν μαθητν · 

τήν ρνησιν τρίς το Πέτρου , διά τό σθενές τς φύσεως , λλά και τήν διόρθωσιν το δια τν δακρύων :..ξελθών ξω , κλαυσε πικρς· ( μετά τήν άνάστασην Κύριος, ρωτών τόν Πέτρον αν τόν γαπ, διόρθωσε τό τριτόν τς ρνήσεως , μέ τό τριτόν τς μολογίας , καί τόν νεγχείρισε ες λην τήν οκουμένην , καί κλειδοχον τς βασιλείας τν ορανν · ) ·

 

   πομακρύνεται λίγον διά προσευχήν καί ατεται :..ε δυνατόν παρελθέτω π μο τό ποτήριον τοτο ....ζητε Κύριος, δεικνύων τό νθρώπινον , λλά δέν μένει σαυτό , λλά θεοπρεπς μς ποδεικνύει τήν κατάληξη των ατημάτων μας. :..πλήν , μή τό μόν , λλά τό σόν γενέσθω θέλημα ..., 

 

  Τόν τόπον ατόν , γνώριζε ούδας , καθώς γαποσε Κύριος τό μέρος ατό , καί μετέβενε συχνά διά προσευχήν , καί το εκολο γιά ατόν , νά πιτελέσει τήν προδοσίαν · λθεν μέ λην τήν σπεραν , δηλαδή μία διμοιρία , να ολαμόν , φο εχε δώσει τό σημεον τς γνωριμίας, διότι πολλάκις Κύριος, ταν τόν συνελάμβαναν , φευγε πό τάς χερας των , καθώς δέν εχε λθει κόμα ρα · τώρα μως πού ...λήλυθεν ρα , χι μόνο δέν φεύγει Κύριος, λλά μόνος του προχωράει μπροσθεν καί ρωτάει :

ποον ζηττε;

καί επον :.. τόν ησον τόν Ναζωραον ....

κουσαν πό τόν διον :... γώ εμαι !!! 

νοιωσαν σάν κεραυνόν ν αθρεί  , τήν πάντηση , πεσαν κάτω , καί δευτερώθη , ως λθεν ούδας καί επών :χαρε αββί !! ..

φίλησε τόν Διδάσκαλον ..

καί κενος πάντησε :..

ούδα , μέ φίλημα, παραδίδεις τόν Υόν το νθρώπου;  

τό φίλημα εναι νδειξις άγάπης στοργς νώσεως σύ δέ τί;;;

 Συνέλαβον τόν ησον καί Πέτρος μέ μάχαιρα , κοψε τό δεξιό ατί το δούλου το ρχιερέως  πού νομάζετο , Μάλχος · δέ Κύριος, δεικνύων τό φιλάνθρωπον καί άνεξίκακον , θεράπευσε τόν δολον , καί παρετήρησε τόν θερμόν μαθητήν του , λέγοντας ,τι δέν εναι ρθόν νθρωπος πνευματικός, νά χρησημοποιε βία καί κδίκηση .

 

   Συλλαβόντες τόν Κύριον , φεραν δέσμιον  ς κακοργον πρτον ες τήν αλήν το ρχιερέως ννα, ποος το , πενθερός το Καϊάφα `ἐκε σαν παντες συνηγμένοι , γραμματες φαρισαοι κτλ.

δ γινε καί ρνησις το Πέτρου , τρίς φορές, πως  προεπεν Κύριος, καί ταν φώνησε λέκτωρ , πετεινός, τότε νεθυμήθη το λόγου το Κύρίου , καί βγκε ξω καί κλαυσε πικρς, διά τήν ρνησιν του · ερίσκετο κατηγορούμενος ησον  μέ σκυμμένο τό κεφάλι , καί σαν μαινόμενοι ο κατήγοροι , δέ σιώπα , πέναντι το Πέτρος μέ τούς μαθητάς , καί ταν ρνήθηκε μαθητής καί φώναξε λέκτωρ , σήκωσε ησος τούς φθαλμούς του , κοίταξε μέ πόνο τόν Πέτρο καί πάλιν κατέβασε τά μάτια ..

 

!!!! στιγμή δίκης καί πανόδου :: 

αίωνιότης καί χρονικότης · 

δειλίας καί νδρείας· 

ρνήσεως καί μολογίας · 

πρώσεως καί ναστάσεως ·

ταχυπαλμίας καί παύσις λειτουργίας ·

λέγχου καί πιστροφς · 

πτώσεως καί ναστάσεως · 

 

κάποτε ταν ερισκόμενοι στήν μαινομένην θάλασσαν ο μαθηταί μέ τόν ησον , καί περιπατήσας πί τν δάτων , κάποια στιγμή ρχισε νά βυθίζεται , καί ζήτησε βοήθεια Πέτρος λέγων :...Κύριε , σσον με...

καί ψυχοσώστης, πλώσας τήν χεραν του , σωσε τόν Μαθητήν του.· τότε σωσε τόν μαθητήν πό τό σωματικό ναυάγιον πλώσας τήν θείαν του χερα· τώρα τόν σώζει δεύτερη φορά πό τό πνευματικό ναυάγιον , κοιτάζοντάς τον ες τούς φθαλμούς, και ατή θεϊκή ματιά τόν ναγένησε, νέπλασσε, δυνάμωσε  .

 

  δη εχε ξημερώσει, καί στέλνουν τόν ησον δέσμιον ες τόν Καϊάφαν , που καί νεπτύσθη , καί νεπαίχθη , καί ερωνεύθη , καί μαστιγώθη , καί ψευδομάρτυρες φάνησαν ψευδς κατηγοροντες · νατείλαντος το λίου , πάλιν πέμπει Καϊάφας τόν ησον ες τόν Πιλάτον , ες τό πραιτώριον  , καί δέν εσλθον διά νά μή μιανθον , λλά νά φάγουν τό πάσχα !!!!

!!!! ερωνία !! θεοκτόνοι , κατά τό νθρώπινον γίνονται, καί δέν εσέρχονται , ες τόν τόπον γιά νά μή μιανθον !!!

πρεπε δη νά χουν τελέσει τό πάσχα άφ εσπέρας, λλά, διά νά καταδικάσουν τόν ησον ..παρέβησαν τόν νόμον καί μετέθεσαν τό πάσχα.!! τί ερωνία !! λλά πάντα πομείνας τά πάντα προσίεται να μες σωθμεν .

 

    κόσμος εχε τήν δραστηριότητά του· ο ρχιερες καί Γραμματες , Φαρισαοι καί Σαδουκαοι, συνήρχοντο πί τό ατό , καί πρώτη φορά σαν νωμένοι , φίλοι, διά νά καταδικάσουν να , τόν μόνο δίκαιον · στησαν κριτήριον , τό πλέον δικον πό τόν ορανόν , καί καταδικάζεται , δίκως, πό δίκους, μόνος δίκαιος, ποος θά λθει νά κρίνει δικαίως , δικαίους καί δίκους · καί ραπίζεται πό πήλινο χέρι , κενος πού μνον ο πύρινες οράνιες δυνάμεις καί καταδικάζεται , σχήμονι θανάτ , ποιητής τν πάντων .

 

   λλά , ς ντρυφήσωμεν λίγον πό τόν μνολογικόν πλοτον τς κκλησίας μας, σαυτήν τήν εροτάτης σπέραν , κολουθίαν , που ο πατέρες μας , δωσαν τό ...ρεσιτάλ τς πνευματικς των πεμπτουσίας, τι καλύτερον καί πνευματικότερον θέλοντας νά μς μεταδώσουν , κληροδοτήσουν τά τελεότερα καί ερότερα.

 

   νέστης κ το δείπνου , καί λέντιον τήν σφύν σου περιεζώσω , πογράφων τς πτωχείας τό πέρμετρον , πανάγαθε Κύριε , καί λεγες τος Μαθητας σου , καθώς ρτε , οτω ποιετε  εί σπερ εδατε .

 

   Φιλες καί πωλες ούδα , σπάζ καί οκ κλάζεις , δόλ προστρέχων · τίς μισν σπάζεται τρισάθλιε ;τίς φιλν ξωνεται τιμήματι;τό φίλημα τς ναιδος σου κακοβουλίας , λέγχει τήν προαίρεσιν .

 

   Συνεσθίων Δέσποτα τος Μαθητας σου , μυστικς δήλωσας , τήν σήν γίαν τελευτήν , δι' ς φθορς λυτρώθημεν , ο τά σεπτά σου , τιμντες παθήματα .

 

   Ταπεινωθείς δι 'μς ψιστος , το δείπνου ξαναστάς , λέντιον λαβών , τοτο περιζώσω , καί κλίνας τόν αχένα , νιψας τούς πόδας , τν μαθητν καί το προδότου .

 

   Ῥῦσαι μς , ησο Σωτήρ μν , κ πλάνης καί πειρασμο , καί το πονηρο , δέχου τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , πρεσβεύουσαν παύστως , Μήτηρ γάρ πάρχει , καί δύναταί σε δυσωπεσαι .

 

   Σκηνή πουράνιος , δείχθη τό νώγεων , νθα τό πάσχα Χριστόε πετέλεσε , τό δεπνον ναίμακτον , καί λογική λατρεία , τράπεα δέ τν κε , τελεσθέντων μυστηρίων , νοερόν θυσιαστήριον .

 

   Χριστός στιάσατο , τόν κόσμον οράνιος , καί θεος ρτος  ,δετε ον φιλόχριστοι , πηλίνοις ν στόμασιν , γνας δέ τας καρδίαις , ποδεξώμεθα πιστς ,τόν θυόμενον τό Πάσχα,ν μν ερουργούμενον .

 

   Παστάς πουράνιος , καί Νύμφη ειπάρθενος , μόνη δείχθης , Θεόν μέν βαστάσασα , τεκοσα δέ τρέπτως , κ Σο σεσαρκωμένον , διό Σε πσαι α γενεαί , ς ΘΕΟΝΥΜΦΟΝ Μητέρα , ρθοδόξως μεγαλύνωμεν .

 

   Ταπεινούμενος δι΄εσπλαγχνίαν , πόδας νιψας τν μαθητν σου καί πρός δρόμον θεον τούτους κατεύθηνας · παναινόμενος  Πέτρος δέ νίπτεσθαι , μως τ θεί πείκει προστάγματι , κλιπτόμενος , καί σο κτενς δεόμενος , δωρήσασθαι μν τό μέγα λεος .

 

  Κύριον φωνετε με , μαθηταί , καί Διδάσκαλόν με , καί γάρ πέφυκα , Σωτήρ βόας · διό μιμεσθε τόν τύπον , ν τρόπον ν μοί θεάσασθαι.

 

                              Κοντάκιον χος β΄

 

      Τόν ρτον λαβών ες χερας προδότης , κρυφίως ατάς κτείνει καί λαμβάνει , τήν τιμήν το πλάσαντος , τας οκείαις χερσί τόν νθρωπον , καί διόρθωτος μεινεν , ούδας δολος καί δόλιος .

 

   Συντρέχει λοιπόν τό συνέδριον τν παρανόμων , να τόν Δημιουργόν καί κτίστην τν πάντων Πιλάτ παραδώσει !!! τν νόμων ! , !!! τν πίστων ! , τι τόν ρχόμενον κρναι ζντας καί νεκρούς , ες κρίσιν ετρεπίζουσι · τόν ώμενον τά πάθη , πρός πάθος τοιμάζουσι, Κύριε μακρόθυμε , μέγα σου τό λεος δόξα σοι.

 

   ούδας προδότης δόλιος ν , δολί φιλήματι παρέδωκε τόν Σωτρα Κύριον · τόν Δεσπότην τν πάντων ς δολον πέπρακεν τος παρανόμοις, καί ς πρόβατον πί σφαγήν , οτως κούθει μνός το Θεο , Υός το Πατρός , μόνος πολυέλεος .

 

   ν κήρυξεν μνόν σαΐας , ρχεται πί σφαγήν κούσιον , καί τόν ντον δίδωσιν ες μάστιγας , τάς σιαγόνας ες απίσματα , τό δέ πρόσωπον οκ πεστράφει , πό ασχύνης μπτυσμάτων · θανάτ δέ σχήμονι καταδικάζεται · πάντα ναμάρτητος , κουσίως καταδέχεται , να πσι δωρήσηται τήν κ νεκρν νάστασιν .

 

   Σήμερον ούδας , τό τς φιλοπτωχείας κρύπτει προσωπεον , καί τς πλεονεξίας νακαλύπτει τήν μορφήν ·οκέτι τν πενήτων φροντίζει , οκέτι τό μύρον πιπράσκει τό τς μαρτωλο, λλά τό οράνιον μύρον , καί ξ 'ατο νοσφίζεται τά ργύρια · τρέχει πρός ουδαίους , λέγει τος παρανόμοις · τί μοι θέλετε δοναι ,κγώ μν  παραδώσω ατόν· ! φιλαργυρίας  προδότου !!! εωνον ποιεται τήν πρσιν · πρός τήν γνώμην τν γοραζόντων τήν πραγματείαν το πωλουμένου ποιεται · οκ κριβολογεται πρός τήν τιμήν , λλ'ς δολον φυγάδα πεμπολε· θος γάρ τος κλέπτουσι , ίπτειν τά τίμια · νν βαλε τά για τος κυσίν Μαθητής , γάρ λύσσα τς φιλαργυρίας , κατά το δίου Δεσπότου , μαίνεσθαι ποίησεν ατόν · ς τήν περαν φύγωμεν , κράζοντες· μακρόθυμε Κύριε , δόξα σοι .

 

    τρόπος σου δολιότητος γέμει , παράνομε ούδα · νοσν γάρ φιλαργυρίαν , κέρδισας μισανθρωπίαν · ε γάρ πλοτον γάπας,τί τ περί πτωχείας , διδάσκοντι φοίτας · ε δέ καί φίλεις, τί πώλεις τόν τίμητον ; προδιδούς ες μιαιοφονίαν · φρξον λιε , στέναξον γ , καί κλονουμένη βόησον · νεξίκακε , Κύριε , δόξα σοι .

 

   Μηδείς πιστοί , το Δεσποτικο δείπνου μύητος· μηδείς λως ς ούδας , δολίως προσίτ τ τραπέζ ·κενος γάρ ψωμόν δεξάμενος , κατά το ρτου χώρησε , σχήματι μέν ς μαθητής , πράγματι δέ παρν φονευτής·  τος μέν ουδαίοις συναγαλλόμενος , τος δέ ποστόλοις συναυλιζόμενος · μισν φίλει , φιλν πώλει , τόν ξαγοράσαντα μς τς κατάρας , τόν Θεόν καί Σωτρα τν ψυχν μν .

 

   Τ συνδέσμ τς γάπης , συνδεόμενοι ο πόστολοι , τ δεσπόζοντι τν λων αυτούς Χριστ ναθέμενοι , ραίους πόδας ξαπενίζοντο , εύαγγελιζόμενοι πσι , ερήνην .

 

   Μαθητας ποδεικνύει ταπεινώσεως Δεσπότης τύπον , νεφέλαις δέ τόν πόλον περιβάλλων , ζώννυται  λέντιον  καί κάμπτει γόνυ, δούλων κπλναι πόδας , ο ν τ χειρί , πνοή πάντων τν ντων .

 

   Ο μαθηταί συγκλονίζονται , 

τά θεμέλια τς γς  ασθόμενα τήν δικίαν  ταράσσονται , 

ο νθρωποι μαίνονται , 

ποιμένας πατάσσεται , 

τά πρόβατα σκορπίζονται , 

ο χθροί συνάγονται , 

κριτήριον δικον στήνεται , 

τό δίκαιον θάπτεται· 

τό δικον θάλπεται · 

ξία χάνεται , 

παξία προβάλλεται · 

γωνία κορυφοται , 

λογική ποδοπατεται · 

παράνομος ούδας , τρέχει πρός τόν σκοπόν τς κάτω κλίσεως , στερούμενος τήν παροσαν καί τήν θείαν ζωήν · 

δέ ησος , οδέ πειθε , οδέ ντιλέγει , τόν ντον δίδει ες μάστιγας , τς σιαγόνας ες απίσματα , τό πρόσωπον οχ ποστρέφεται πό τς ασχύνης τν μπτυσμάτων , καί ς πρόβατον πί γεται , καί ς ρνάκι πρός τό κείροντα τόν κουρεύοντα ατό, οτως ησους φωνος ,οτως οχ νοίγει τό στόμα ατο , σιωπ... δέ ησος σιώπα , ..

συνάγονται ο ρχοντες , διά κρίμα θανάτου ,

καί καταδικάζουν μέ σχήμονα θάνατον .

ατά καί περισσότερα , πού θά εδομεν αριον πομένει Κύριος διά τήν σωτηρίαν μας· μες ς κολουθήσωμεν αύτόν , νά συμπάσχωμεν διά νά μς συνδοξασει ες τήν βασιλείαν τν ορανν , 

καί ν ρνηθήκαμε , πέσαμε ς Πέτρος, τό χέρι το Χριστο εναι πλωμένο , πως  ες τόν σταυρόν πού βλέπουμε καθ'κάστην πισθεν τς γίας Τραπέζης, καί μς περιμένει· 

 

  χουμε τή τοίμην βοήθειαν τν ες ΕΚΕΙΝΗΝ ΕΚΕΙΝΗΝ 

προστρεχόντων καί πάντων τν Χριστιανν τό καταφύγιον , καταίσχυντον καί βεβαίαν λπίδα τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ , ΔΕΣΠΟΙΝΑ το κόσμου , Βασίλισσα τν γγέλων , τήν Μητέρα το Θεο , τήν χορηγόν πάσης θεϊκς γαθότητος , πρεσβεύουσαν πέρ μν , ς κεκτημένη Μητρικήν παῤῥησίαν .

 

Τ φάτ σου εσπλαγχνί , Χριστέ Θεός μν , λέησον μς . μήν .

ελογετε.☦️⛪

Πατηστε εδω για Επιστροφη στην Αρχικη Σελιδα  Επιστροφή στή Σελίδα Μ. ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ - ΠΑΣΧΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ - ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

  Ο  Ιεραποστολικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος «ΔΡΑΣΙΣ ΑΓΑΠΗΣ»  εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι στήριξαν με την παρουσί...