Χριστός ἀνέστη !!!!
ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος !!!!
ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ πάντα καί παντοῦ μαζί σας ..
...Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός ,
οὐρανός τε καί γῆ , καί τά καταχθόνια,
ἑορρταζέτω δέ κόσμος, ὀρατός τε ἅπας καί ἀόρατος ,
τήν ἔγερσιν Χριστοῦ , ἐν ᾗ ἐστερέωται....
Αὐτό τό ὑπέρλαμπρον τροπάριον τῆς ἀναστασίμου ἀκολουθίας τοῦ Πάσχα , ποίημα τοῦ πνευματοφόρου Ἁγίου μας Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ , ἔγινε βάσις καί ἀφορμή καί καθιερώθη ὁ ὑπέρλαμπρος καί καταπληκτικός κανόνας τῆς ἀναστάσεως ·
Μέγας ὑμνογράφος ὑπῆρξε καί ὁ ἀδελφός τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ , ὁ Κοσμᾶς ὁ ποιητής λεγόμενος , ( τῶν δύο αὐτῶν ὑμνογράφων εἶνααι οἱ κανόνες τῶν μεγάλων Δεσποτικων καί ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΩΝ ἑορτῶν ), ὁ ὁποῖος ἔγραψε ὁμοίως ὕμνος εἰς τήν ἀνάστασιν , ἀναστάσιμον κανόνα ὑπέροχον ἐξαίσιον , καί ὅταν διάβαζε τόν κανόνα τοῦ άδελφοῦ του , καί ἔφθανε εἰς τήν τρίτην ὠδήν καί μελετοῦσε τό τροπάριο αὐτό : ...Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός , οὐρανός τε καί γῆ καί τά καταχθόνια ...
ἦλθεν εἰς οὐράνιον ἔκστασιν , ἀγαλλίασιν , κατάνυξιν , ὁμολόγησε τήν θεολογικότητα καί ἀνωτερότητα τοῦ κανόνος τοῦ ἀδελφοῦ του , και πρότεινε νά ὁρισθεῖ ὁ κανών αὐτός μόνος καί κύριος ἀναστασιμος κανόνας .
Εὐχαριστοῦμε τόν Χριστόν τόν ἀναστάντα ἐκ νεκρῶν καί καθελόντα το κράτος τοῦ θανάτου ,
καί τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ Μητέρα του , τήν ὑπεραλγήσασαν ἐν τῷ Σταυροῦσθαι τόν Κύριον τόν Βασιλέα τῆς δόξης , ἀλλά καί πρώτη ὑπαντήσασα τόν ἀναστάντα καί ἐπληρώθη εὐφροσύνης καί χαρᾶς , καταξιωθέντες πληρώσαντες τήν ψυχοφελῆ Τεσσαρακοστήν , καί τήν Ἁγίαν καί μεγάλην Ἑβδομάδα τοῦ Θείου Πάθους, ἔστω μέ τά δικά μας πάθη καί ἀδυναμίας καί φθάσαντες εἰς τόν ἀκύμαντον λιμένα τῆς Ἀναστάσεως, εἰς τήν ἑορτήν τῶν ἑορτῶν ,
τήν πανήγυριν τῶν πανηγύρεων ,
καί ψάλλοντες πάντες τό Χριστός ἀνέστη ...
καί ..Ἀναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν τῇ πανηγύρει , καί ἀλλήλους περιπτυξώμεθα ,...εἴπομεν ἀδελφοί καί τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς , συγχωρήσωμεν πάντα τῆ ἀνάστάσει , καί οὕτω βοήσωμεν , Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν ,
θανάτῳ θάνατον πατήσας,
καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν ,
ζωήν χαρισάμενος ·
Ἀναστάσεως ἡμέρα...
μία ἡμέρα χρονικά ὁμοία μέ ὄλας τάς ἡμέρας τῆς Ἑβδομάδος, ἀλλά ὑπερίπταται ξεπερνάει, καί μετά τήν ἑβδόμην ἡμέραν , κατά τήν ὁποίαν κατάπαυσεν ὁ Θεός ἀπό πάντων τῶν ἔργων του , ἔρχεται ἡ ὀγδοάς, ἡ ὀγδόη ἡμέρα , ἡ ἀπαρχή τῆς αἰωνιότητος ,..τῆς αἰωνίου ἀπαρχῆς , νοουμένη πέραν ἀπό τήν συνήθη πορείαν τῆς καθημερινότητος , πέραν ἀπό τόν αἰσθητόν χρόνον , ὡς προάγγελος καί πρόγευση τῆς ἀνεσπέρου ἡμέρας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ .
Ἡμέρα πλήρους φωτός καί χαρᾶς καί εὐφροσύνης ,
ἐκπέμπουσα τό ἀνέσπερον φῶς πᾶσῃ τῇ οἰκουμένῃ , ἐν οὐρανῷ καί γῆ καί καταχθονίοις .
Ἡμέρα ἐκπέμπουσα τό φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός , έξαφανίζουσα κάθε σκιᾶ, καί τροπῆς ἀποσκίασμα...
Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ ,
ἡ ΜΗΤΕΡΑ τοῦ Φωτός,
ἡ ΜΗΤΕΡΑ τῆς ζωῆς ,
ἡ ΜΗΤΕΡΑ ὅλων μας ,
καθώς μᾶς ἔκανε ὁ Χριστός παιδιά του ἐκ δευτέρου, λέγοντας πρός τήν ΠΑΝΑΓΙΑ, στόν Γολγοθᾶ ὅτε ἦτο ἐπί Σταυροῦ καθηλωμένος, :..ἰδού ὁ υἱός σου, ...καί στό πρόσωπο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Θεολόγου , κρυβόμαστε ὑπάρχουμε ὅλοι οἱ χριστιανοί, οἱ πιστοί , οἱ ἀκολουθοῦντες τόν Χριστόν διά τῆς ὀρθοδοξίας καί ὀρθοπραξίας·
δια τῆς τηρήσεως τῶν ἐντολῶν ·
διά τῆς μετανοίας ·
δια τῆς συμπορεύσεως μέ τόν Χριστόν :
ἰδού ἀναβαίνομεν εἰς Ἰεροσόλυμα, καί παραδοθήσεται ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου...
δια τῆς άγαπης καί συγχωρήσεως ·
Ἄς τιμήσωμε τήν ἀνάστασην τοῦ Χριστοῦ , ἡ ὁποία δέν εἶναι ἀπλῶς ἡ ἑορτή τῶν ἑορτῶν , ἀλλά ἡ ὁριστική νίκη ἐναντίον τοῦ θανάτου :...
Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν ,
θανάτῳ θάνατον πατήσας,
καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν ,
ζωήν χαρισάμενος. ..
Εἶναι ἡ ἀποκατάστασις τοῦ ἀνθρώπου ὡς κατ 'εἰκόνα καί καθ 'ὁμοίωσιν ·εἶναι ἡ μετάβασις εἰς τήν προ-πτωτική κατάστασιν..
Εἶναι εἰς κατοικία τῶν σεσωσμένων εἰς τόν Παράδεισον , καί ἀναμονή , μέχρι Δευτέρας παρουσίας διά τήν εἴσοδον τῶν μακαρίων καί εὐλογημένων εἰς τήν Βασιλεία τῶν οὐρανῶν · ἄλλο ὁ παράδεισος, καί ἄλλο ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ..
Στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ , μέχρι τώρα πέραν τῶν ἀσωμάτων θείων δυνάμεων , εἶναι μόνο ὁ Χριστός, μετά σώματος, καί ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ..
ἡ Π Α Ν Α Γ Ι Α !!!
ΠΑΝΑΓΙΑ..
τό λες καί γεμίζει τόσ τόμα ἡ καρδιά ἡ ψυχή !!
ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ , ὡς Μητερα τοῦ Φωτός ,
εἶναι καί ὁ πρῶτος καί κύριος ἀποδέκτης τοῦ ἀναστασίμου φωτός :...Φωτίζου , φωτίζου , ( κανονικα, στα ἀρχαῖα τυπικα ἀναφέρεται :Ἀγάλλου , ἀγάλλου )ἡ νέα Ἱερουσαλήμ , ἡ γάρ δόξα Κυρίου ἐπί Σέ ἀνέτειλε· χόρευε νῦν καί ἀγάλλου Σιών , Σύ δέ ΑΓΝΗ , τέρπου ΘΕΟΤΟΚΕ , ἐν τῇ ἐγέρσει τοῦ τόκου Σου...
Ἔγινε ἡ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ διά τῆς ἐπελεύσεως τοῦ Παναγίου Πνεύματος κατά τόν Εὐαγγελισμόν , καί ὡς ἐκ τούτου , τό πρῶτο ἀνθρώπινο πρόσωπο τό ὁποῖο ἀποδέχθηκε τά σωτήρια ἀποτελέσματα τῆς ἀναστάσεως Χριστοῦ , ..
Ἄς ἑτοιμάσωμεν ἑαυτούς διατῆς καθάρσεως τῶν αἰσθήσεων :... καθαρθῶμεν τάς αἰσθήσεις καί ὀψόμεθα τῷ ἀπροσίτῳ φωτί τῆς ἀναστάσεως ...
ἄς ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους, καί πάντα καί πάντας , καί τά πάντα :...συγχωρήσωμεν τῇ ἀναστάσει..
διά νά μπορέσωμεν ἀκατακρίτως νά ψάλλωμεν μετά πάσης τῆς κτίσεως :
Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν , θανάτῳ θάνατον πατήσας, ....
γιά νά μπορέσωμεν καί ἡμεῖς νεκρωθέντες τῇ ἁμαρτίᾳ , καί εὑρισκόμενοιεἰς τό μνῆμα τῶν παθῶν , τῶν ἁμαρτιῶν , τοῦ φθόνου , κακίας, ζηλείας , ἀποστασίας , ἐπανερχόμενοι διά μετανοίας, , δυνηθῶμεν νά γευθῶμεν τό ὑπόλοιπον τοῦ ἀπολυτικίου :
καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν ,
ζωήν χαρισάμενος.
ἀγαπᾶμε-συγχωρᾶμε, -προχωρᾶμε ...
Χριστός ἀνέστη !!!
ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος !!!
καί αὐτόν τόν χαιρετισμόν πρέπει να λέγωμεν μέχρι τῆς ἀναλήψεως διά σαράντα ἠμέρες..
δεν θα πρέπει να ντρεπόμεθα, οὔτε νά δισταζομεν · ὁ Χριστός γυμνός ἐπάγη ἐν Σταυρῶ, καί ἐμεῖς δέν θα μποροῦμε οὔτε ἕνα χαιρετισμόν νά ποῦμε;
τί θα κάνουμε;
να τό δίλημμα τῶν πιστῶν !! ..
νά ἡ κρίσις,
νά ὁ Γολγοθᾶς..
νῦν κρίσις ἐστί...
τί θα ἐπιλέξουμε;
τό εὔκολο καί ἄνετο , ἤ το εὐαρεστο στόν Σταυρωθέντα καί παθόντα ὑπερ ἡμῶν καί ἀναστάντα;
μέ εὐχες καί ἀγαπη.
π.ἀπ.Χριστός ἀνέστη.πάσχα ,βκε΄( 2025 )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου