Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Θεολόγος, Άρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως , ὁ πληγωμένος ἀετός, ἡ Ἁγνή περιστερά , τό θεῖον στόμα, ὁ λαμπρός κήρυκας, ἡ βάσις τῆς Θεολογίας, ὁ ποιμήν ὁ καλός, ὅλος καί ὅλως ἱερωμένος Θεῷ, ἀπέστειλε ὡς γαμήλιον δῶρον πρός τήν νεαράν τότε Ὀλυμπιάδα, τήν περιβόητον διά τήν ἀρετήν καί ἦθος , καί πίστην , καί ἀγάπην πρός τόν Χριστός, τήν Ἐκκλησίαν , τήν σωφρονεστάτην καί σεμνήν μία ἐπιστολήν ἀποτελουμένην ἀπό 111 στίχος ὡς εἶδος ποιήματος, εἰς τήν ὁποίαν σκαιγραφεῖτα τό ἦθος καί ζωή κάθε χριστιανῆς συζύγου...
Γεννηθεῖσα εἰς Κωνσταντινούπολιν , ἐκ περιφανῶν , εὐλαβῶν καί σεμνῶν γονέων , ἀνετράφει ἐν παιδείᾳ καί νουθεσίᾳ Κυρίου , άπερφανίσθεῖσα λίαν ἐνωρίς πατρός καί μητρός , ἐκηδεμονεύετο ὑπό τοῦ συγγενοῦς αὐτῆς Προκοπίου ἐπάρχου Κωνσταντινουπόλεως · τήν διαπαιδαγώγησιν αὐτῆς ἔλαβε ἡ ἀδελφή τοῦ ἐπισκόπου Ἰκονίου Ἁγίου Ἀμφιλοχίου, ἡ Θεοδοσία , ἐντρυφῶσα εἰς τάς Ἁγίας Γραφάς καί κείμενα τῶν Πατέρων , καί ζῶσα σωφρόνως, καί ἠγεῖτο ὁμίλου , συλλόγου θα λέγαμε ,εὐσεβῶνν γυναικῶν ἐν Κωνσταντινουπόλει · καί παραινεῖ ὁ Ἅγιος Γρηγόριος νά ἔχει αὐτήν πρότυπον μιμήσεως , καί νά ἐνατενίζει σαυτήν ὁδηγουμένη πρός Χριστόν .
Ἀργότερον ὅτε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ἔγινε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως , ὑπῆρξε παιδαγωγός αὐτῆς, καί συνεργός εἰς τό σπουδαῖον ἔργον του , ἀφιερωθεῖσα εἰς τήν διακονίαν τῆς Ἐκκλησίας .
Ἡ σεμνή Ὁλυμπιάς , μελετῶσα καί ἐγκύψασα τήν Ἁγίαν Γραφήν , ἐνωρίς ἐνέκρωσε τόν παλαιόν ἄνθρωπον , σύν ταῖς παθήμασι καί ἐπιθυμίαις , κατέστη ὁλοκληρωμένη ἠθική προσωπικότης , μέ ἄφθονον πνευματικήν ἀκτινοβολίαν , ὡς ὁμολογοῦν καί μαρτυροῦν οἱ μεγάλοι Πατέρες τῆς ἐκκλησίας μας, καθώς καί ὁ Μέγας Χρυσόστομος · εἶχε πλούσιαν καί ἔμφυτον εὐφυΐαν , ὡραιότητα , ἦθος, αὐταπάρνηση, ταπείνωσιν , παιδείαν μάθησην , καί ἦτο ἡ κυρίως καί μᾶλλον ἐξέχουσα γυνή τῆς αὐτοκρατορικῆς αὐλῆς τῆς λαμπρᾶς Κωνσταντινουπόλεως .
Περί τό τέλους τοῦ 384 νεαρά οὖσα ἐνυμφεύθη τόν ἔπαρχον τῆς Κωνσταντινουπόλεως , καί καί ὑπεύθυνον τῶν αὐτοκρατορικῶν κτημάτων Νεβρίδιον ·. Λαμπρῶς ἐτελέσθη ὁ ἱερός γάμος, μέ πλῆθος ἐπισκόπων , ἀλλά ὁ Ἅγιος Γρηγόριος λόγῳ ἀσθενείας δέν ἠδυνήθη νά παραστεῖ , καί ἀπέστειλε μέ κάποιον ἱερόν Προκόπιον , τήν ἐπιστολήν , ἐκφράζων τήν χαράν του διά τόν γάμον , καί εὐχόμενος · ἡ ἐπιστολή εἶναι 111 στίχοι , ἐστάλη εἰς ἀρχαΐζουσαν γλῶσσαν , μέ ἀρχαῖα μέτρα , καί παρέχει σοφάς ὑποθήκας , καί παριστάνει τόν ἰδανικόν τῦπον , καί τόν καταστατικόν εἰπεῖν , χάρτην τῆς χριστιανῆς συζύγου.
Μετά εἰκοσάμηνον ἀπεβίωσε ὁ Νεβρίδιος, σύζυγος της , καί ὁ αὐτοκράτωρ Θεοδόσιος ἠθέλησε νά δώσει αὐτήν ὡς σύζυγον εἰς ἕναν εὐλαβῆ συγγενήν του Ἐλπίδιον , ἀλλά ἠρνήθη ἡ νεαρά Ὀλυμπιάς εἰποῦσα : ᾿....εἰ ἐβούλετο ὁ ἑμός Βασιλεύς οὐράνιος, συζεῖν μετ' ἄρρενος , δέν θά ἔπαιρνε τόν πρῶτον.... · αὐτό ἐτάραξε τόν Θεοδόσιον καί ἐδήμευσε τήν περιουσίαν της , ἡ ὁποία ἦτο τεράστια καί ἔκαμνε πολλάς φιλανθρωπίας καί μεγα κοινωνικόν ἔργον · τῆς ἀπαγόρευσε συναντήσεις μέ ἐπισκόπους , καί τήν μετάβασιν της εἰς τάς ἐκκλησίας, καί αὐτό τό τελευταῖο τήν ἔθλιβε πολύ , ἀλλά ἔμενε σταθερή στήν ἀπόφασην της, να παραμείνει ἄγαμη καί νά δοθεῖ στήν ὑπηρεσίαν τῆς ἐκκλησίας · εὐχαρίστησε τόν αὐτοκράτωρα, διότι μαυτόν τόν τρόπον τήν ἀπήλλαξε ἀπό τάς μερίμνας, καί ἐπεδόθη εἰς προσευχήν καί ἄσκηση , καί νηστείας .
Ἀργότερα ὁ αὐτοκράτωρ , ἔμαθε διά τήν ἀρετήν καί ἄσκησήν της , καί ἔδωσε τήν τεράστιαν περιουσίαν της , καί τώρα πλέον ἀνοίγεται ἕνα νέο στάδιο εὑρύ πεδίον κοινωνικῆς δράσεως , καί τήν καλοσσιαίαν περιουσίαν της ἀφιερώνει διά ἀνακούφησιν τῶν πτωχῶν , ἀνέγερσιν εὐαγῶν ἰδρυμάτων , καί οὕτως ἔγινε ἡ πρώτη κοινωνική ἐργάτης τοῦ Βυζαντίου · κτίζει μοναστήριον , καί εἰς τόν περίβολον κτίζει νοσοκομεῖον ξενοδοχεῖον ἀπόρων , καί ἄλλα οἰκήματα διά κοινωνικάς ἀνάγκας · πολλαί εὐσεβεῖς γυναῖκες τῆς Κωνσταντινουπόλεως πρόσεφερον βοήθειαν εἰς τήν Ὀλυμπιάδα , καί προΐστατο ἡ ἴδια , καί ὑπῆρχαν κοντά της 250 μοναχές καί πολλαί ἀπό συγκλητικαί ·κτίζει και ἐξοπλεῖ ναούς , καί ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, τότε Νεκτάριος , ἐθεσε διακόνισσαν εἰς τήν ἐκκλησίαν , εἰς ἡλικίαν 30 ἐτῶν · καί ἔκτοτε ἐπεδόθη μετά θερμοτέρου ζήλου καί ἀγώνων εἰς τήν ὑπηρεσίαν τῆς ἐκκλησίας .
Ἐδῶ εἶναι ἀπαραίτητον ἡ διευκρίνησις, ὄτι ὡς διάκονος, δέν ἦτο διάκονος λειτουργική , δέν ἐτέλει λειτουργικά καθήκοντα εἰς τό ἱερόν ὡς ὁ διάκονος καί ἱερεύς, ἀλλά, διασκορπίσασα εἰς πτωχούς τά ὑπάρχοντά της , ἠγωνίζετο ὑπέρ τῆς ἀληθείας, ἔκανε κατηχήσεις, καί βοηθοῦσε τάς ἀνάγκας τῆς ἐκκλησίας στό κοινωνικό ἔργον της ...
Ὅταν διεδέχθη εἰς τόν θρόνον τῆς Κωνσταντινουπόλεως ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος, τόν Νεκτάριον , ὁ ἱερός Χρυσόστομος, εὗρεν αὐτήν,καί ἐκείνη , ἀφωσιώθη μέ ὄλας τάς δυνάμεις της εἰς τόν Μέγαν Χρυσόστομον .
Ἡ Ὀλυμπιάς εὗρεν εἰς τὀν Ἅγιον Χρυσόστομον , τόν καλόν ποιμένα, τόν πλήρη χάριτος καί σοφίας καί ἀγάπης, τόν κήρυκα τῆς μετανοίας, τήν λαμπράν τοῦ Λόγου σάλπιγγα, τό στόμα τοῦ Χριστοῦ , τόν μιμητήν τοῦ Παύλου , τόν φιλόστοργον πνευματικόν πατέρα · ὁ δ΄έ ἱερός Χρυσόστομος , εὗρεν εἰς τήν Ὀλυμπιάδα , τήν κατάλληλον καί ἐμπνευσμένην ἡγέτιδα τοῦ χριστιανικοῦ γυναικείου ἔργου , πρός χριστιανικήν ἀνάπλασιν τῆς κοινωνίας , καί γενναιόδωρον χορηγόν , πρός ἀνέγερσιν εὐαγῶν ἱδρυμάτων , ἀναλαμβάνει καθήκοντα οἰκονόμου , χωρίς νά παραμελεῖ τό ἔργον τῆς ἱεραποστολῆς καί κοινωνικῆς προνοίας ·
Εἰς αὐτήν τήν ἱεράν ψυχήν καί προσωπικότητα , ἀπέστειλε τήν παροῦσα ἐπιστολή ὁ Ἄγιος Γρηγόριος Θεολόγος , ὄπως θα ἀπολαύσωμεν πνευματικῶς παρακάτω.
Ἐκοιμήθη περί τό 419-420 , καί ἡ ἐκκλησία μας ἑορτάζει τήν μνήμην της τήν 25ην Ἰουλίου ἑκάστου ἔτους .
ἡ ἐπιστολή ἔχει ὡς ἑξῆς :....
Παραίνεσις πρός Ὁλυμπιάδα
Κόρη μου , τό ὡφέλιμο τοῦτο δῶρο , σοῦ προσφέρω εγώ ·
ὁ Γρηγόριος · τοῦ πατρός δέ ἡ συμβουλή εἶναι ἡ ἀρίστη ·
Οὔτε ὁ ἀνάμικτος μέ λίθους χρυσός εἰς τάς εὐγενεῖς ,
γυναῖκας φέρει στολισμόν ,Ὀλυμπιάδα μου ,οὔτε προσώπου,
θείας εἰκόνος , βάψιμο , πού εἶναι αἰσχρά τέρψις , διότι
καλύπτει τήν ὄψιν μέ ὀλεθρίαν ὄψιν · Φορέματα δέ
πορφυρά χρυσοΰφαντα , λεπτά, λαμπρά, ἄς τά φοροῦν
ἄλλες, πού κανένα καύχημα βίου λαμπροῦ δέν ἔχουν .
Σύ ὅμως , διά τήν σωφροσύνην φρόντιζε , καί τό κάλλος πού
καί οἱ τυφλοί θαυμάζουν · τό ἦθος εἶναι ἄνθος ὡραιότατον ,
στάθερον ,μόνιμον εἰς τήν γυναῖκα ,πού ἔχει ἐξαίρετον φήμη·
Νά σέβεσαι πρῶτα τόν Θεόν καί μετά τόν ἄνδρα σου ,
πού ὀφθαλμός τῆς ζωῆς εἶναι καί ρυθμιστής τῶν σκέψεών σου,
αὐτόν μόνον νά ἀγαπᾶς , καί εἰς αὐτόν νά ζητῆς νά ἀρέσεις ·
καί πιό σφοδρά καί διαρκής ἡ στοργή σου σαυτόν νά εἶναι ,
κάτω ἀπό τόν γάμον , ἐάν οὗτος τελειότερον σέ ἀγαπᾶ ·
Τό θάῤῥος σου νά μήν εἶναι ὅσο ἡ ἀγάπη τοῦ ἀνδρός σου ,
ἀλλά ὅσον πρέπει , διότι εἰς ὅλα ὑπάρχει κόρος ·
εἰς ὅλα, εἰς τήν ἀγάπην ὅμως , δέν πρέπει νά ὑπάρχει ·
ἀφοῦ εἶσαι γυναῖκα,ποτέ μή θελήσεις νά φτάσεις τόν ἄνδρα ,
οὔτε τό γένος σου νά προβάλλης ,οὔτε διά τά φορέματα νά κομπάζης ·
οὔτε διά τήν σοφίαν · σοφία εἶναι νά κάνεις ὅτι ὁ γάμος ἐπιβάλλει ·
διότι σέ σᾶς τούς δύο , ὅλα κοινά τά ἔκαμεν ὁ δεσμός τοῦ γάμου ·
Ὅταν θυμώνει ὁ ἄνδρας σου , νά ὑποχωρεῖς, ὅταν κουράζεται,
νά τόν βοηθᾶς μέ μαλακά λόγια , καί ἀρίστας συμβουλάς ·
καί ὁ λεοντοκόμος, δέν καταπραΰνει μέ βίαν τοῦ θηρίου
τήν ὀργήν , ὅταν ἀπό θυμό βρυχᾶται , ἀλλά τό δαμάζει ,
μέ χαϊδέματα καί γλυκά καί κολακευτικά λόγια ·
ποτέ μήν ὑβρίσης τόν ἄνδρα σου ,γιά κάποια ζημία πού ἔκαμε ,
ἔστω καί πολύ θυμόν ἄν ἔχεις · πλοῦτος διά σέ πολύς αὐτός εἶναι ·
οὔτε δι΄ἄστοχες ἐνέργειές του ,διότι ἀπρέπεια ἡ ὕβις εἶναι ·
Ὁ διάβολος πολλάκις , ἀπό κακία ματαιώνει συνετά ἔργα ·
οὔτε ὡς ἀδρανήν νά τόν κατηγορεῖς , διότι δικαιοῦται νά τιμωρεῖ.
Νά μήν ἐπαινεῖς ἐκεῖνον πού ὁ ἄνδρας σου δέν ἀγαπᾶ·
διά νά τόν κάμης φίλον του , μέ λόγους δολερούς ·
διότι ἄν ἡ εἰλικρίνεια ἁρμόζει εἰς εὐγενεῖς ἄνδρας καί
γυναῖκας , κυρίως ὅμως ταιριάζει εἰς γυναῖκας ·
Κοινές τίς χαρές τίς λύπες ὅλες νάχετε κοινές ,
καί τίς φροντίδες, διότι ἔτσι , τό σπίτι θά προκόψη·
τήν γνώμην σου νά ἐκφράζεις , ὁ ἄνδρας σου ὅμως νά ἀποφασίζει ·
ὅταν οὗτος λυπᾶται ,λυπήσου λίγο μαζί του , διότι εὐχάριστος ἀνακούφισις εἰς τήν λύπην εἶναι ἡ λύπη τῶν φίλων ·ἀμέσως
ὅμως ὕστερα χαρούμενη νά εἶσαι καί χωρίς ἀγωνία ·
Λιμάνι ἀκύμαντο εἰς τόν θλιμμένον σύζυγον ἡ γυναῖκα του εἶναι ·
ὁ ἀργαλιὀς καί τά μαλλιά τό ἔργον σου νά εἶναι καί φροντίδες ,
μέ ἱερές σκέψεις · οι ἔξω δουλιές ἀνήκουν εἰς τόν ἄνδρα ·
ἀπό τό σπίτι σου συχνά μήν φεύγεις , οὔτε πρός τέρψιν νά
πηγαίνεις σέ δημοσίας , καί ἀτάκτους συγκεντρώσεις ·
αύτό ἀφαιρεῖ τήν ἐντροπήν καί ἀπό τίς ντροπαλές , καί σμίγει τά μάτια μέ μάτια ·
Ἡ ἀπώλεια τῆς ἐντροπῆς εἶναι ἡ μητέρα ὅλων τῶν αίσχροτήτων · εἰς τά καλάς συγκεντρώσεις , μαζί μέ τούς συνετούς πήγαινε ,
διά νά ἐντυπώσεις εἰς τόν νοῦν σου κάποιον καλόν λόγον , ἤ ἐλάττωμα νά κόψης , ἤ τόν δεσμόν με τούς ἀρίστους νά ἐνισχύσεις ·
Τό σπίτι σου σάν πόλις καί ἅλσος νά εἶναι ,νά μήν φαίνεσαι
σέ ἄλλους , παρά εἰς τούς σώφρονας συγγενεῖς σου , τούς ἱερεῖς , καί τούς σοβαρούς νέους καί γέρους· οὔτε εἰς γυναῖκας , αἱ ὁποῖαι ἔχουν ὑπερηφάνειαν καί ὄψιν δημίου ·
οὔτε ἀκόμη καί εἰς εὐσεβεῖς , πού ὁ ἄνδρας σου δέν θέλει εἰς τό σπίτι , καίτοι σύ πολύ τούς ἐκτιμᾶς · ὑπάρχει διά σέ ὡφελιμώτερον ἀπό τόν καλόν σου σύζυγον , τόν μόνον πού πάρα πολύ ἠγάπησες;;;
Ὑψηλά φρονήματα νά ἔχεις , ὄχι ὅμως ὑψηλοφροσύνην ·
Ἐπαινῶ τάς γυναῖκας πού ἄγνωστες εἰς τούς ἄνδρας εἶναι .
εἰς συμπόσιον γάμου ἤ γενεθλίων , πού εἶναι ἀγάπες ,
χοροί θυρυβώδεις , καγχασμοί , ἀστεῖα ἄτοπα ,
νά μήν πηγαίνεις · διότι αὐτά τήν ἁγνότητα μέ θέλγητρα
γρήγορα διαλύουν , ὅπως οἱ ἡλιακές ἀκτῖνες τόν κηρόν ·
οὔτε εἰς τό σπίτι σου ἰδιωτικά συμπόσια νά κάνης,
παρόντος, εἴτε ἀπόντος τοῦ ἐναρέτου συζύγου σου ·
Ἡ κοιλία ἄν περιωρίζετο ἴσως νά κυριαρχοῦσε τῶν παθῶν ·
τήν ἀπεριόριστον φοβοῦμαι καί ἐγώ καί ὁ σύζυγος της ,
νά μήν κάνης ἀσέμνους μορφασμούς , ἔστω καί ἄν πολύ
ὠργισμένη εἶσαι ·τοῦτο ἀσχημία εἰς τούς ἀνθρώπους εἶναι ,
εἰς τάς γυναῖκας μάλιστα φέρει καί ἀλλοίωσιν τῆς μορφῆς ·
Στολίδια τά αὐτιά νά ἔχουν ὄχι μαργαριτάρια , αλλά τό νά ἀκοῦν καλά λόγια,καί νά κλείωνται ὑπό τοῦ νοῦ εἰς τά κακά ·
ἔτσι εἴτε κλειστά εἴτε ἀνοικτά εἶναι , θά εἶναι ἡ ἀκοή ἁγνή·
ἄς στάζει ἡ παρθενική σου αἰδώς ἀπό τά βλέφαρά σου ,
ἁγνήν ἐντροπήν εἰς τόν σύζυγον σου ·νά προκαλῆς ἐντροπήν σέ ὅσους σέ βλέπουν , νά ἔχεις κλειστά τά μάτια καί κάτω νά κύπτης ·
Ἄν γλῶσσαν ἔχεις ἀχαλίνωτην , πάντα ἔχθρα στόν ἄνδρα σου θά εἶσαι ·
ἡ ἀνόητος γλῶσσα πολλάκις ἔκαμε κακόν εἰς τούς ἀθώους ,
προτιμοτέρα ἡ σιωπή ,καί ὄταν ἀκόμα ἐπιβάλλεται νά ὁμιλῆ τις ,παρά ἡ ὁμιλία , ὅταν δέν εἶναι καιρός δι' ἄτοπον λόγον ·
Ἄφησε τήν ἐπιθυμία τοῦ λόγου .Οἱ ὑπερήφανα βαδίζοντες ,
δέν εἶναι σώφρονες ·καί εἰς τό βάδισμα ὑπάρχει ἀκολασία .
καί τοῦτο ἄκουσε ·νά μήν ἔχεις ἀδάμαστον σαρκικήν ὀρμήν ,
οὔτε πάντοτε νά χαρίζεσαι στόν ἄνδρα σου· πεῖσε τόν
ἄνδρα σου , νά σέβεται τίς ἱερές ἡμέρες, διότι εἶναι πρέπον
ἡ εἰκών τοῦ Θεοῦ , νά ὑποτάσσεται εἰς τούς θείους νόμους .
ἄν καί τόν θεσμόν τοῦ γάμου ἔθεσε ὁ ἄσαρκος Υἱός τοῦ Θεοῦ
εἰς τό γένος ἡμῶν πρός βοήθειαν τοῦ πλάσματος του , ἵνα ἐνῶ
ἄλλοι ἔρχονται καί ἄλλοι ἀπέρχονται , ἡ γέννησις διατηρρῆ
τό μεταβαλλόμενον ἀνθρώπινον γένος , πού σάν ῥεῖθρον εἶναι ἄστατον λόγῳ τοῦ θανάτου , καί σταθερόν λόγῳ τῆς τεκνογονίας·
Ἀλλά διατί ἐγώ αὐτά ἐδῶ ἐκλεκτικῶς νά σοῦ τά προσφέρω;
Ἔχεις, χαριτωμένη μου , δῶρον θεῖον , ( ἐννοεῖ τήν παιδαγωγόν της Θεοδοσία )αὐτό ἐμπρός σου νά τό ἔχεις,
ὡς ζωντανή εἰκόνα εἰς κάθε ἔργο καί λόγον σου , τώρα εἰς τάς ἀρχάς τοῦ γάμου σου ·αὐτή εἶναι ἡ θαυμάσια παιδαγωγός,
ἡ ὁποία σέ παρέλαβε ἀπό τόν πατέρα σου ,
καί μέ χρηστά ἤθη σέ ἐμπρφωσεν , ἡ αὐταδέλφη τοῦ ἁγιωτάτου Ἀρχιερέως Ἀμφιλοχίου ,τόν ὁποῖον ἔστειλα εἰς τόν Θεόν , μαζί μέ τήν Ἁγία Θέκλα , τόν μεγαλόφωνον κήρυκα τῆς ἀληθείας , καί προσπάθειαν ἰδικήν μου .
Ἐάν ἀπό ἐμέ τόν γέροντα ἔλαβες κάποιον καλόν λόγον ,
σοῦ συνιστῶ νά τόν φυλάξεις εἰς τά βάθη τῆς ψυχῆς σου ,
ὅπου ἔχεις καί τόν ἐξαίρετον σύζυγόν σου , τόν ὁποῖον ἀπήλαξες ἀπό τήν ὑπερηφάνειαν , μέ τήν ἠθική σου ἀνωτερότητα .
Τώρα αὐτό ὡς δῶρον σοῦ προσφέρω · ἐάν δέ τό κάλλιστον θέλεις , σοῦ εὔχομαι νά γίνεις ὡς ἡ ἄμπελος πολύκαρπος,
μέ τέκνα τέκνων , ἵνα δοξάζεται διά περισσοτέρων , ὁ μεγάλος Θεός, διά τόν ὁποῖον γεννώμεθα καί εἰς τόν ὁποῖον πρέπει ἀπό ἐδῶ νά κατευθυνόμεθα...
......................................
..................................................
.....................................
Ἄς ἔχωμε τήν εὐχήν καί εὐλογίαν των συνεργόν εἰς τόν καθημερινόν ἡμῶν ἀγῶνα, πρός δόξαν Θεοῦ , ἐπ ἀγαθῷ τῆς ἐκκλησίας, διά πρεσβειῶν τῆς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ. ΑΜΗΝ.
Βοήθεια μας Αμήν
ΑπάντησηΔιαγραφή