CARUSEL

Σάββατο 4 Μαΐου 2024

Τῌ ΑΓΙᾼ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛῌ ΠΑΡΑΣΚΕΥῌ

Τ γί καί Μεγάλ Παρασκευ , τά για καί Σωτήρια , καί φρικτά Πάθη το Κυρίου καί Θεο , καί Σωτρος μν ησο Χριστο πιτελομεν , τοι :τούς μπαιγμούς , τά απίσματα , τά κολαφίσματα , τάς βρεις , τούς γέλωτας , τήν πορφυρν χλαναν , τόν κάλαμον , τόν σπόγγον , τό ξος , τούς λους , τήν λόγχην , καί πρό πάντων τόν Σταυρόν , καί τόν θάνατον , δι ' μς κών κατεδέξατο · τι δέ καί τήν το εγνώμονος ληστο το συσταυρωθέντος ατ σωτήριον ν τ σταυρ μολογίαν .

                                          Στίχοι :

                    Ζν ε Θεός Σύ , καί νεκρωθείς ν ξύλ, 

                    !!! νεκρέ  γυμνέ καί Θεο ζντος Λόγε .

 

                    Κεκλεισμένας νοιξε τήν δέμ πύλας , 

                     βαλών ληστής  κλεδα τό :μνήσθητί μου. 

 

    εροτέρα καί σημαντικοτέρα μέρα τς πίστεώς μας Κύριος και Θεός μας προσηλωθείς ες τόν Σταυρόν , σχισε τό χειρόγραφο τν μαρτιν , καί νικήσας τόν πολέμιον καί πίβουλον , πέγραψε διά τς Σταυρικς του θυσίας καί Αματος τήν φεσιν τν μαρτιν λων τν πιστευόντων ες ατόν , πό δάμ , ως δευτέρας παρουσίας , καί διά το σταυρο καί ναστάσεως του , ζωήν αώνιον χαρίσατο ...

 

  φο γινε προδοσία, καί ..πωλήθη ντί τριάκοντα ργυρίων , συλληφθείς παρεδόθη πρτον ες τόν νναν τόν ρχιερέα · ατόν τόν στέλνει δέσμιον ες τόν Καϊάφαν , που τόν νέπτυσαν ες τό τίμιον του Πρόσωπον , τό ποον δυνατον  νά τενίσουν ο σώματοι καί τά ξαπτέρυγα , καί καλύπτουν μετά δέος τά πρόσωπά των · νεπτύσθη , κολαφίσθη , πέστη τούς γέλωτας, μπαιγμούς , βρεις , προσλθον ψευδοκατήγοροι καί συκοφαντοσαν , λλά δέν εσταθοσαν ο μομφές, ως του παρουσιάσθησαν δύο νέοι ψευδομάρτυρες διαστρέφοντες τα λόγια το Κυρίου , καί πό ατό προσπαθοσαν νά ερουν πάτημα νά πισυνάψουν τήν κατηγορίαν καί καταδίκην · καί ρωτηθείς ν εναι Υός το Θεο , Κύριος μν , πραότατος , πάντησε :..σύ επας..σύ τό λέγεις ατό...

 

   ταράχθη γεμών , σχισε τά μάτια του , λέγων , τι :...βλασφήμησε , νομάζοντας τόν αυτόν του Υόν το θεο· τί λοιπόν χρειαζόμαστε μάρτυρες; ·τί νομίζετε;..ατό ώτησε γεμών , καί φυσικά τό παρασκήνιο το τοιμο, δραξαν τήν εκαιρίαν , καθώς δήγησαν τήν συζήτηση σαυτήν τήν ρώτηση , φο δέν εχα στοιχεα κατηγορίας .

 καί νευ καθυστερήσεως , λοι φώναζαν :. νοχος θανάτου εναι ...

 

    Εχε δη ξημερώσει , νέτειλε ασθητός λιος, δίδων τό φς μελαμψς φο νοητός λιος Κύριος, φθανε στήν δύση τς ζως του , διά νά άνατείλει τό νέσπερο φς · 

γεται ησος ες τόν Πιλάτον , στό πραιτώριον , πού το χρος τών δικασίμων ποθέσεων , καί ο βραοι δέν εσλθον , να μή μιανθσιν πως ναφέρει ερός Εαγγελιστής, λλά γιά νά φνε τό πάσχα τους... · ξλθε Πιλτος ρωτντας τους, τί κατηγορίαν χουν γιά τόν ησον · επαν πολλά, συνάρτηστα , βάσιμα, καί βλεπε Πιλάτος, τι δεν πάρχει κάτι πιλίψιμο , στέλνει τόν ησον ες τόν ρώδην , καί ατός πάλιν , μετά τά σχετικά τς περοψίας καί πανθρωπίας του , τόν ξαναστέλνει στόν Πιλτον ·  μετά πό τά σχετικά  πού αναφέρει τό εαγγέλιο καί τίς νακρίσεις, πάλιν δέν ερισκε κάτι νά σταθε κατηγορία, καί γιά νά ..συχάσει επε...:.. λάβετε σες ατόν καί σταυρώσετε , καί κατά τόν νόμο σας κρίνετε  · 

 

   πάντησαν ο βραοι καί λοι μαζί , τι :... σέ μς δέν πιτρέπετε νά κρίνουμε καί καταδικάσουμε κανένα , ...ρεθίζοντες τόν Πιλάτον γιά τήν καταδίκη το δικαίου · ρωτ τόν ησον Πιλτος, ν εναι βασιλεύς, δέ παντ , τι εναι βασιλεύς, λλα χι στόν κόσμο ατο , καί δική του βασιλεία δέν χει τέλος .

 

 θελε Πιλτος νά τόν πολύσει, νά τόν θωώσει , λλά ντέδρασαν ο βραίοι στήν πάντησή του , τι δέν βρίσκει καμμία ατία θανάτου στόν ησον καί προσπάθησε μέ λλο τρόπο νά δε ν μπορει νά κατευνάσει τά κύματα τς ργς των , προτείνοντας, νά πιλλέξουν να κ τν δύο πού πρότεινε , νά λευθερώσουν λόγ τς ορτς, καί εχαν να κρατούμενον , νόματι Βαραββ , ποος εχε φυλακισθε πό τούς δίους λόγω στάσεως,παναστάσεως . καί τό πρότεινε , πειδή νόμιζε , τι θά προτιμοσαν τόν Χριστόν ντί το ληστο Βαραββᾶ` λλά ο βραοι ζήτησαν νά πολυθε Βαραββς , καί για νά φανε ρεστός Πιλάτος στούς βραίους, δωσε ντολήν καί μαστίγωσαν τόν Χριστόν !!!!  · μαζεύει τούς στρατιώτας, δίδει ντολές, καί ατοί μέ τήν σειρά των , τόν ξεντύνουν , τόν νδύουν περιπεχτικς, μέ κόκκινη χλαμύδαν , τοποθετον γκάθινον στέφανον στήν κεφαλήν , παίρνουν κάλαμον , τόν κτυπον στό Σμα καί εράν του κεφαλήν , γονατίζουν καί μπαίζουν , λέγοντες, χαρε βασιλέα τν ουδαίων ...!!!! 

!!! θεία νοχή !!

!!! γάπη θεϊκή !! 

!!! μακροθυμία πύθμενη !!! 

πς δέν νοιξε γ νά καταποίει τούς βριστάς ;;;!!!

 

φο τόν μαστίγωσαν καί κολάφησαν , καί νέπεξαν , καί νέπτυσαν , πάλι ο Πιλάτος φέρει τόν ησον  ξω λέγοντας, δού νθρωπος, δου Βασιλεύς !!! καί τι οδεμίαν ατίαν θανάτου ερίσκει σαυτόν  ·

λλά ο ουδαοι, βλέποντες τι εναι κοντά στήν ...πιτυχία των !!! ομοι !!! φωνασκοσαν  : ..σταύρωσον , σταύρωσον ατόν ... !!!   δε Πιλτος λέγει : ...τόν Βασιλέα σας νά σταυρώσω !!!;;;καί πάντησαν τι δέν χουν βασιλέα μόνο τόν Καίσαρα · καί προκειμένου νά ναψουν περισσότερο τόν θυμόν το Πιλάτου , λένε :... κάθε νας πού νομάζει τόν αυτόν βασιλέα, ντιλέγει στόν Καίσαρα .

 

   Κατά τό διάστημα ατό τς δίκης το ησο , γυνή το Πιλάτου , νόματι Πρόκλα, στειλε πηρέτες στόν σύζυγον της, παρακαλντας τον , νά μήν κάνει τίποτα κακό σαυτόν τόν νθρωπον , διότι τήν νύκτα, εχε φοβερά πτασία, καί εδε διάφορα, ( χωρίς ο εαγγελιστές νά ναφέρουν , τί σαν σα λεγε Πρόκλα, σύζυγος το Πιλάτου ) .

 

    Πιλτος, βλεπε, νοιωθε τήν θωότητα το Κυρίου , λλα φοβήθη, καί πεχώρησε, καί δεν εχε τό σθένος νά στηρίξει τήν λήθεια, τό δίκαιον , στω καί ν περνοσε δύσκολα, καί προτίμησε τήν συχίαν του, τήν θέση του , τό βόλεμα του , παρα τό δίκαιον , καί καταδικάζεται καί εθύνεται· καί διά νά μήν ταράσεται, παίρνη δωρ πλένει τά χρια του , μπροσθέν τους, καί ίπτει τό νερό πρός τό μέρος τους, λέγοντας, :... θος εμί πό το αματος το δικαίου τούτου μες ψεσθε ... εμαι λέει θος πό τό Αμα ατο το δικαίου, σες εστε πεύθυνοι ... .· καί παντον ατοί :... τό αμα του πάνω μας, καί πάνω στά παιδιά μας !!!! 

     ΩΩΩΩ !! φοβερά στιγμή !!!

βλεπε, νοιωθε τήν άθωότητά το Κυρίου , λλά ποχωροσε καί κατεδίκασε τόν θον καί συνετέλεσε μαυτόν τόν τρόπον στήν μιαιφονίαν , στό γκλημα..

και κατακρίνεται , καταδικάζεται ποιήσας ατά , στόν ησον , καί εθύνεται καί τιμωρεται καί ες τό σύμβολο τς πίστες μας , ναφέρεται χαρακτηριστικά, καί συμμετέχει σαυτό τό νόμημα καί γκλημα.· γάπησε πως καί ο λοιποί , τήν δόξα περισσότερο τν νθρώπων , παρά το Θεο.

 

  Ο δέ βραοι , φθόν πληρούμενοι καί δηγούμενοι , ( φθόνος γάρ οκ οδεν προτιμν τό συμφέρον ) , προκειμένου νά πετύσουν τά σκοτεινά τους σχέδια , καί καταδίκη το ησο , παρανομον , πιέζουν , συκοφαντον , διαβάλλουν καί κερδίζουν τήν καταδίκην , μα καί τήν αώνιά των τιμωρία, καί ζητνε τήν θεία δίκη σαυτούς και στα παιδιά των , ...τό Αμα του , πάνω μας, και στα παιδια μας.... τυφλοί ντως, πως επε Κύριος, με ατά τά φοβερά 8...οαί μν ...

 

   λίγες μέρες πρίν ατά τά κοσμοϊστορικά γεγονότα, πλησίασαν τόν πόστολον Φίλιππον , κάποιοι λληνες , λέγοντες, τι θελαν νά συναντήσουν τόν Χριστόν · πόστολος Φίλιππος τό άναφέρει στόν συναπόστολόν του νδρέα, καί μετά καί ο δύο μαζί τό ναφέρουν στόν Χριστόν :...Κύριε , εναι κάποιο λληνες καί θάλουν νά σέ δον ... καί Χριστός , σηκώσας τούς ρθαλμούς, καί μέ χαρίεν πρόσωπο λέγει :... λήλυθεν ρα να δοξασθ Υός το νθρώπου ... λθε λέγει , ρα νά δοξασθ Χριστός ...

 

περιούσιος λαός το Θεο , ο βραοι , σκληροτράχηλοι καί άντιδρντες, δέν κτίμησαν τήν δωρεάν καί δωρεές το θεο , θέτησαν τούς νόμους , φόνευσαν τούς προφτας , λιθοβόλουν τούς πεσταλμένους , καί παρά τίς ποδείξεις καί προτροπές δια μετάνοιαν καί πιστροφήν στόν Θεόν , μειναν μετακίνητοι πό τίς ντιλήψεις των , καί τσι , τσι αρεται , παίρνεται ελογία  , τό τάλαντον , χάρις καί δίδεται θνει... σέ θνος τό ποο θά παράγει καρπούς πολλούς, καί θα καρποφορε , καί δοξάσει τόν θεόν · πό τότε τό θνος μας, μά καί καθε νας πού πιστεύει στά ντάλματα καί διδαχάς τς κκλησίας μας, εναι νέος σραήλ , καί ...μετετέθη σκυτάλη στόν νέον σραηλητικόν λαόν , πνευματικόν  καί δοξάζεται.. τουλάχιστον δοξάζετο Κύριος · χρειάζεται μως προσοχή , νψις , γρήγορση καί γνας, μήπως ρθε καί φ' μν ...σκυτάλη , λόγ τς ποστασίας μας καί παραλόγων νομοθετημένων , καί φανομεν , ς πάλαι σραήλ , γνώμων καί χάριστος .

 

    Μέ τά λόγια λοιπόν τν βραίων ,ουδαίων , μέ τήν απάντηση των στά λόγια το Πιλάτου, τι εναι θος πό τό αμα ατο το δικαίου , άπαντήσαντες :... τό Αμα ατο , δικία ατή , ς εναι πάνω μας καί στά παιδιά μας ... πισφραγίζεται   ποστασία,  κούγεται τό :   Δι 'εχν τν γίων Πατέρων μν ...  καί σηματοδοτεται , να λλο :.... Ελογητός Θεός μν ... μέ τήν πνευματική υοθεσίαν το θνους μας , καί λων σων πιστεύουν στόνΧριστόν ·

 

  Τυφλοί ντως καί μωροί , κατά τήν φράσην το Κυρίου , φθόν κινούμενοι , λογίστως δέν ζητον  δέν παίρνουν τήν ελογίαν , λλά εσάγουν τήν κατάραν το Θεο , χι μόνο σαυτούς , λά και ες τά παιδιά τους, τούς πογόνους τους, και κλροδοτον σσαεί μία κατάραν διάκοπον  ες τό γένος ατν · ατοί λέγουν :..  τό Αμα ατο φ'μς καί πί τά τάκνα μν ... εσάγοντες τήν ράν , καί μες νέος σραήλ , πίνωμεν τό Αμα , καί σθίωμεν τόΣμα το Κυρίου , ες βρσιν καί πόσιν αωνίου ζως, καί γίνεται Κύριος πρτος , καί πραγματικός Αμοδότης, μεταδίδοντας τό Αμα του. 

     τσι Πιλάτος , προσπάθησε νά συχάσει τήν συνείδησιν του , νιπτόμενος , καί μετά τήν πάντηση τν ουδαίων , καί τήν φεσιν το ληστο Βαραββα πρός χάριν των , φραγκελώσας τόν ησον καί δήσας, μαστιγώσας καί μπαίξας, παρέδωσε να σταυρωθ , καί φίεται μνός φωνος καί κακος , είς χερας τν λύκων καί γρίων βραίων πρός τήν χαριστικήν βολήν · δέ ούδας  , βλέπων τά γεγονότα , καί τήν κβασιν τν πργμάτων , μετεμελήθει , δέν μετενόησε , καί πέστρεψε τά 30 ργύρια , στούς ρχιερς λέγοντας :μάρτησα , παρέδωσα αμα θον ... καί φυσικά ατοί , φο εχαν πετύχει τόν σκοπόν των , διαφοροσαν διά ατόν , τόν περιφρόνισαν λέγοντες... :τί πρός μς ;σύ ψει...τί μς νοιάζει , τί ρχεσαι σέ μς , σύ εσαι πεύθυνος...!! ! ρίστη συνεργασία των , μετεστράφη σέ πλήρη δαφορία  καί πόρριψη· καί ούδας , πηλπισμένος , πεμακρύνθη , λαβε να σχοινίον καί κρεμάσθη σε να δένδρο, μεινε κρεμάμενος, μέν Χριστός στόν Σταυτόν , δέ ούδας στό δένδρον , τσι διογκώθηκε κοιλία του , σκασε , σχίσθη καί τελείωσε τήν ζωήν του καί τήν κακήν διακονίαν του , τήν ποστολήν του πό τόν πονηρόν .

 

  σύζυγος το Πιλάτου , Πρόκλα , μετά πό λα ατά , πεμακρύνθη πό τόν Πιλτον , πλησίασε τίς μυροφόρες γυνακες, συνεργάζετο μαζί τους διά τό εαγγέλιο , γινε χριστιανή , τό πρτο της νομα το Κλαυδία , καί πέκτησε πολλές ρετές ργαζομένη , φοσιωμένη ες τήνν κκλησίαν .

Τιμται ς γία πό τήν κκλησία μας, τήν 27ην κτωβρίου.

 

   Ο στρατιτες συνηθισμένοι ες βιαιοπραγίας , τυπτον μέ τόν κάλαμον τό ερό κεφάλι το ησο , καί οδηγον τόν ησου ες τόν Γολγοθ διά τήν Σταύρωσιν .καθ'δόν Χριστός ξαντλημένος πό τά πάθη τίς μαστιγώσεις, μπαιγμούς, κολαφίσματα , κτλ, καί τήν πολύωρον δικαστικήν πορείαν  , πεφτε καί πό τό βάρος το Σταυρο , καί γιά νά προχωρήσουν , να ποτελειώσουν τό ...θμα, νάγκασαν κάποιον περαστικόν , νόματι Σίμωνα Κηρυναον , νά σηκώσει τόν σταυρόν του , νά μεταφέρει στόν τόπον τς σταυρώσεως στόν Γολγοθ · Σίμων ρχικς ντέδρασε , λλά τόν νάγκασαν , πως λέγει τό εαγγέλιο, σχύνετο νά κρατήσει τόν σταυρόν νός καταδίκου !!! , λλά μετά πό ατά, ταν λα τελείωσαν καί γινε νάστασις, καυχόμενος λεγε :..!!! τί ελογία εχα !!! τσι εναι καί γιά μς ταν κάνουμε πομονή , καί δέν παρασυρόμαστε πό τίς γνμες τν νθρώπων πού δέν χουν δανικά στήν ζωήν των , λλά τά χουν ντικαταστήσει μέ ...μηδενικά...

πικρίζει ..ρχικς, λλά κρύβει τήν γλυκύτητα τς ελογίας , 

 

   ΓΟΛΓΟΘΑΣ...

 

  Γολγοθς , το νας πό τούς 7 λόφους , γύρω πό τά εροσόλυμα, καί λέγετο Κρανίου τόπος ταν γγύς τν εροσολύμων , καί τόπος που διέβαιναν λοι σοι εσήρχοντο καί ξήρχοντο τς πόλεως · λέγεται :Κρανίου τόπος , διότι ερέθησαν πολλά κρανία σάν κοιμητήριο θά λέγαμε, καί κε στό σημεο που στη Σταυρός το Χριστο , ταν νοιξεν τήν πήν νά τοποθετηθε ερέθη κάτωθεν να κρανίον, καί πως λέγουν οι γιοι πατέρες τς κκλησίας μας, μέ θεϊκήν ποκάλυψιν , τό κρανίον ατό το το δάμ , τό ποο μετεφέρθη , μέ τόν κατακλυσμόν , καί θεί προνοί , πάνω πό ατό στη Σταυρός το Κυρίου , σηματοδοτντας , τό βάρος τς παρακος το δάμ  , καί τήν θυσίαν πού χρειάσθη  τήν σταυρικήν το Χριστο , διά νά ναιρεθε κατάρα τς παρακος · εναι δηλαδή τό κρανίον πού βλέπουμε στήν εράν εκόνα τς Σταυρώσεως , που ψοται  Σταυρός το Κυρίου , καί πέφτουν π ατο , μερικές σταγόνες θεοῤῥύτου Αματος , ποπλύνοντες, τήν κατάραν τς παρακος ·

 

     κε σαυτόν τόν λόφον σταύρωσαν  διά νά μπαίξουν περισσότερο, να τόν βλέπου λοι ο εσερχόμενοι καί ξερχόμενοι , καθώς εχε πολλούς πισκέπτες Πόλις, διά τήν ορτήν το Πάσχα  πού πρεπε τό πάσχα νά ορτάζεται , μόνο στά εροσόλυμα .

 

  Εχε φτάσει τρίτη ρα τς μέρας , τοι νάτη πρωϊνή , καί ρχισε δαδικασία , καί προτεοιμασία τς Σταυρώσεως ,  καί περί τήν κτην ρα τς μέρας , τοι δωδεκάτην μεσημβρινή σταύρωσαν τόν Βασιλέα τς δόξης , καί μαζί του σταυρώνουν λλους δύο ληστάς , να ξ ριστερν καί να κ δεξιν , διά νά διαπομπεύσουν περισσότερον τόν Κύριον  τοποθετντες τον ς κακοργον , νάμεσα σέ κακούργους, καί τσι κπληρώνεται, λλη μία προφητεία λέγουσα  :καί μετά νόμων λογίσθη ... · μέ διαφορά :τούς μέν ληστές σταύρωσαν δέσαντες μέ σχοινιά τ χέρια των στούς σταυρούς , τόν δέ Χριστόν , προσήλωσαν μέ λους , κάρφωσαν μέ καρφιά.

 

   σταρωσαν γυμνόν ντελς διά περισσότερον μπαιγμόν , καί φο πλωσαν τόν σταυρόν κατά γς , πλωσαν τόν Κύριον πάνω στόν σταυρόν , κάρφωσαν τήν δεξιάν , καί τήν αριστεράν χερα , πό να καρφί στό κάθε να , καί τούς δύο τους πόδας μαζί με να καρφί .

   γνώριζαν τήν ...τέχνην αυτοί ο στρατιτες καί βαζαν τό κάθε καρφί νάμεσα στά στ τς κάθε παλάμης, λλά ...δέν τούς διέκρινε εαισθησία , καί τά καρφιά τρυποσαν τά νερα τς χειρός , προξενοντες φοβερούς πόνους , μέχρι λυποθυμίας · φο νοιξαν τήν πήν λάκκον διά νά τοποθετήσουν τόν σταυρόν , σήκωσαν 4 στρατιτες τόν σταυρόν μέ τόν Χριστόν προσηλωμένον , καρφωμένον πάνω , καί τσι λο τό βαρος το σώματος το Χριστο , κρέμματο πό τά καρφιά πού εχαν τρυπήσει ο λοι , τά καρφιά  τά νερα , καί σέ κάθετη θέση Σταυρός προξενοσε φοβερούς πόνους, καί σχίζετο τό χραντον Σμα καί Σάρκες · οπόνοι νέκφραστοι ,σο δέν μπορομε νά φανταστομε στόν ησον ·  μεταφέροντας τόν Σταυρόν ο στρατιτες, πάνω στόν βραχδες γολγοθ, τανίζετο τό σμα το ησο καί σχίζοντο ο παλάμες καί τά πόδια πό τα καρφιά, τούς λους · πορευόμενοι μέχρι τήν πήν , πεφτον ο στρατιτες, ταλανιζόμενος Σταυρός, και πολλαπλασίαζε τό Πάθος, τό μαρτύριο, τούς πόνους το Χριστο ·

τό φοβερό το , ταν φτασαν ες τό σημεον , που θά κατέβαζαν τόν σταυρόν στόν λάκκον , · πως πετμε μες στόν κάδο ποῤῥιμάτων τά σκουπίδια, τσι ριξαν μέσα τόν σταυρό , τό ποο βεβαίως , το τι φοβερότερο γιά τόν Κύριον μας, ποος κόμα ζοσε καί πέφερε καρτερικά, γόγγυστα, τάραχα τά πάθη , διά τά πάθη μας καί τίς μαρτίες μας .

 

     Σταυρός το Κυρίου , το πό να τρίσύνθετον ξλον να ξλο το ποίου τόν κορμόν πετέλεσαν τρία δένδρα :πεκο , κυπαρίσσι καί κέδρος , τά ποα εχαν φυτευθε τό να πλησίον τν λλων καί νώθησαν στήν νάπτυξη τους σχηματίζοντες να κορμό, καί ατό κοψαν ...κτάκτως διά τήν κατασκευή το σταυρο· σταύρωσις πί σταυρο θεωρετο κατάρα, καί πως λεγε γία Γραφή  :...πιατάρατος, πς κρεμάμενος πί ξύλου ...

διά ατό πρότειναν καί πέλεξαν νά σταυρώσουν τόν Κύριον διά νά διαπομπεύσουν περισσότερο. τό μκος του το 4.50 μέτρα , τό πλάτος του , 2.50 μέτρα, καί τό πάχος του , να πόδι , 30καί πλέον κατοστά.

καί δέν το λεος, πως χουμε μες ες τούς ναούς, δέν εχε πλανηθε στήν πλάνην ( σίγουρα μως τήν πλάνην τν νθρώπων διορθώνει ) , λλά εχαν κόψει μέ τσεκούρια, καί τα κλαδιά δεν εχαν ποκοπε βαθέως, λλά σαν αχμηρά σάν καρφιά, καί ατό δημιουργοσε φοβερούς πόνους καί πληγές καί κατά τήν μεταφορά στόν Γολγοθ, καί κατά τήν σταύρωσιν .

 

   σταύρωσαν τόν Κύριον ς κακοργον , καί πάνω στόν Σταυρόν βαλαν τήν πιγραφήν :.ησος Ναζωραος βασιλεύς τν ουδαίων ·

καί το γραμμένη ες τά λληνικά, Ρωμαϊκά, βραϊκά.

πάλιν μως δέν σταμάτησε κακία τους ως δ· τόν νέπαιζον , μέ λόγια καί μέ κινήσεις, προσφέροντες, ξος, χολή  ες τήν δίψα του.

 

   πτά φορές μίλησε Χριστός ερίσκομενος πάνω στόν Σταυρόν · 

ο στρατιτες διάφοροι , νδιαφέροντο μόνο διά τό ργο τους, καί πς νά γελάσουν καί ε δυνατόν νά κερδίσουν κάτι, καί προέβησαν ε τήν μοιρασιά τν ματίων το Χριστο· ταν 4 στρατιτες , πρε κάθε νας να μάτιο καί μενε καί χιτνας το Κυρίου· συνεφώνησαν νά τόν σχίσουν νά πάρει κάθε νας να μέρος, λλά ταν πολύ ραος ραφος, καί τόν σεβάστηκαν, δέν θελαν νά τόν καταστρέψουν καί συνεφώνησαν ν τέλει να βάλουν κλήρο , σέ ποον νά τύχει · τσι χωρίς νά τό σπουδαιολογήσουν συνετέλεσαν νά κπληρωθε λλη μία προφητεία λέγουσα :διεμερίσαντο τά μάτιά μου ν αυτος καί πί τόν ματισμόν μου βαλον κλρον ... · μλλον , πειδή θά γίνετο ατό τό προφήτευσε, τό προεδεν Προφήτης Δαυίδ καί τό γραψε 2.000 περίπου χρόνια πρίν τό γεγονός, σάν νά εναι παρών ...

 

  μυκτήριζον τόν ησον λοι ο παρεσττες καί νας κ τν ληστν · μλλον ρχικς καί ο δύο μυκτήριζον , λλά μέ τά γενόμενα πί το σταυρο σαυτό τό μικρό διάστημα, ες ξ ατν συνλθε κατάλαβε, βλέποντας τά γενόμενα ,καί ταν ξ ριστερν , βριζε τόν Κύριον στράφηκε πρός ατόν καί το λέγει :... δέν φοβσαι τόν Θεόν ; μες μέν δίκαια παθαίνουμε , καί τι κάναμε πολαμβάνουμε, λλά ατός δίκαιος, τί φταίει; καί στρεφόμενος στόν Χριστόν το επε : ..μνήσθητί μου Κύριε , ν τ βασιλεί σου... θυμήσου με Κύριε, ταν λθεις ν τ βασιλεί σου...  καί Χριστός, δεν φησε χωρίς πάντηση τόν καλόν ληστήν , καί παρ' λον πού λιγόστευαν ο δύναμες δη δυνάμεις του , στράφη καί το επε:...

μήν λέγω σοι , σήμερον μετ' μο ση ν τ παραδείσ ..

.. λήθεια σο λέγω σήμερον θά εσαι μαζί μου στόν παράδεισον !!! φοβερόν !!! πέρλογον , νυπέρβλητον , φάνταστον , μά πραγματικόν !!! το ληστής , καί ...λήστεψε τόν παράδεσον , μέ τήν καλήν ννοια, γενόμενος πρτος πολίτης του. 

λιος σκοτίσθη  καί σκοτάδι γινε σέ λη τήν γν πό τήν ραν τς σταυρώσεως, τήν 12ην μεσημβρινήν , μέχρι τς νάτης, μέχρι τήν 3ην πογευματινήν · 

 

     Χριστός  πέφερε φοβερά πάνω στόν Σταυρόν , καί δεικνύς τό νθρώπινον , σέ μία ξαρση το πόνου επε :...Θεέ μου , θεέ μου , γιατί μέ γκατέλειψες !! δείχνοντας πόσο φοβερά πέφερε· ο δέ στρατιωτες, λεγον , ς δομε ν ρθει νά τόν σώσει λίας, καί μιά στιγμή ξαντλημένος καί φυδρωμένος πό λα τά πάθη επε  :... διψ !!! καί το προσέφεραν σε καλάμι να σπόγγο μέ ξος, καί φο γεύτηκε, δεν θελε νά πίη..

το δωσαν χολή καί ξύδι , τά ποα σαν σάν ναισθητικά, χι γιά νά μήν πονάει , λλα γιά νά μην πεθάνει νωρίτερα, για νά τόν βασανίσουν περισσσότερο.

 

 Ερωνεύοντο πάντες τόν ησον καί λεγαν , :.. ν εσαι Υός το Θεο , κατάβα πό τόν Σταυρόν νά πιστεύσομεν...  μά !!! γιαυτό , πειδή εναι Υός το Θεο , δέν καταβαίνει  λλά κουσίως πεοσηλώθη διά νά μς σώσει.

 

   Εχα διασκορπισθε οι μαθηταί, κοντά ερίσκοντο δπλα του Μηέρα του , καί γαπημένος του Μαθητής ωάννης 

κοίμητες λαμπάδες, σιωπηλά συμετεχον στόν σιωπντα Κύριον , καί δάκρυα γάπης συμπαθείας στοργς λύπης βρεχον τάς παρειάτων · νας τέταρτος σταυρός πρχε στήν καρδία τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ · Βλέπων Χριστός , τι θεία του οκονομία φτάνει στό τέλος, φο  : ..τό ργο τελείωσε , δέδωκεν Πατήρ , ...πως επεν ες τήν ρχιερατικήν του προσευχή , λίγον πρό τς συλλήψεως του , καί φο σαν ς ταρος ν αλοπωλεί ο ερισκόμενοι , καί κούοντας τούς χλευασμούς, λέγει :.. Πάτερ, μή στήσεις ατος τήν μαρτίαν ατήν ·ο γάρ οδασι τί ποιοσι .... Πάτερ , μήν τούς λογαριάσεις μήν τούς χρεώσεις ατήν τήν μαρτίαν , διότι δέν ξέρουν τί κάνουν · καί πράγματι, δέν ξεραν τί κάνουν , ν ξεραν , δέν θά σταύρωναν , τόν βασιλέα τς δόξης · τούς συγχώρησε , συγχώρησε τούς σταυρωτές του , καί χι μόνο τούς συγχώρησε, λλά καί τούς δικαιολόγησε  

τί μεγαλεο !!! πέρλογο !! μόνο νας θεάνθρωπος, θα μποροσε νά προσευχηθε τσι...

 

  Βλέποντας καί τήν Μητέρα μέ τόν Μαθητήν του , καί φο δη ερίσκετο λίγον πρό τς τελευτς, πρίν τό τετέλεσται, στράφη στήν  Μητέρα του, στήν ΠΑΝΑΓΙΑ καί επε :.. Γύναι δου , υός σου, καί στραφείς στόν Μαθητήν λέγει , δου Μτηρ σου, καί π 'κείνης τς ρας , λαβεν Μαθητς ατήν ες τά δια ..

  !!! ΜΥΣΤΉΡΙΟ !! ΔΩΡΕΆ ! !!! ΥΟΘΕΣΊΑ !!! !!! Ε'ΥΛΟΓΊΑ !!! !!! νάθεσις !!!  γινε Δεύτερος Υός τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ, Θετός υός, καί ΠΑΝΑΓΙΑ, Μήτηρ του !!!

καί πό τότε λαβε Μαθητής , γιος ωάννης, τήν Μητέρα τους στήν οκείαν του , καλι τήν φρόντιζε , μέχρι τς κοιμήσεως της· το τότε ΠΑΝΑΓΙΑ, 50 τν . 

 

   Βλέποντας Κύριος, τι λα εχον συντελεσθε , κατά τήν ποστολήν του , καί τό θέλημα το θεο , επε ¨.. πάτερ, ες χερας σου παραθήσομαι τό πνεμα μου... καί πως λέγει γιος ωάννης, επε :... ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ.... !! !, καί κράξας ησος φωνήν μεγάλη , φκε τό Πνεμα !!!.

 

Τετέλεσται !! διπλή ννοια· τέλειωσε τό ργο τς ποστολς , τελείωσε κυριαρχία το πονηρο , τέλειωσε τά λυπηρά, ρχεται τά χαρμόσυνα· τελείωσε πί γς ζωή , νθρωπίνως , Χριστός· καί κράξας φων μεγάλ , φησε τό πνεμα.τί σημαίνει ατό ;

 

μες ο θνητοί , ο νθρωποι , ταν πεθαίνουμε ξασθενον λες ο δυνάμις μας, ο παλμοί σβύνουν πίεσις μειώνεται, φωνή σβήνει, καί ξασθενημένοι φεύγει ψυχή μας· μως δ , βλέπουμε κάτι τό διαφορετικό· παρ'λο πού δέν εχε δυνάμεις, καί ταν ξουθενημένος, ταν ταν τελευταία του πνοή , σάν νικητής φώναξε δυνατά, γιά νά κον πό δάμ ως τς δσυτέρας παρουσίας, , καί φησε τό πνεμα, τήν ψυχήν του, σάν κάποιος πού κρατάει στό χέρι του να πουλάκι , καί κάποια στιγμή νοίγει τό χέρι του κουσίως καί τό φήνει νά φύγει !!!

μεγάλος νικητής , κατά το θανάτου , καί το διαβόλου .

τότε γένετο σεισμός, σχίσθησαν ο πέτρες, ( λλά χι ο καρδίες τν βραίων , ) νοίχθησαν τά μνημεα , γρθησαν ο νεκροί ,καί μετά τήν γερσην το Χριστο , εσλθον ες τήν γίαν Πόλιν καί νεφανίσθησαν ες πολλούς ·  σχίσθη τό καταπέτασμα το ναο πό πάνω ως κάτω.

 

   Βλέποντας κατόνταρχος , λα ατά τά γεγονότα πού ναφέρομεν , επε :... ληθς Θεο Υός ν οτος...

ν οι βραι λεγον :.. ν εσαι Υος το Θεο , κατάβα πό τόν Σταυρόν , νά πιστεύσωμεν ...

 

  Ο ουδαίοι, δέν μποροσαν νά βλέπουν τά σωματα των στούς σταυρούς , καί ζήτησαν δειαν πό τόν Πιλάτον νά τούς σπάσουν τά σκέλη νά τούς ποτελειώσουν να μή μείνουν στόν σταυρο, καί λαβόντες τό λεύθερον λθαν στόν πρτον καί δεύτερον ληστήν τούς σύντριψαν τα μέλη , χέρια καί πόδια, καί ταν πλησίασαν τόν Κύριον , τόν εδαν δη νεκρόν , δεν το σπασαν τά μέλη , λλά νας στρατιώτης, μέ λόγχη , τρύπησε τήν πλευράν του , καί τρεξε Αμα καί δωρ, καί τό ναφέρει ατό μόνο Εαγγελιστής ωάννης, πού το παρών γιά νά πιστεύσωμεν ·

τρεξαν  ατά τά δύο, τό μέν να σάν νθρωπος πού το, καί τό λλο σάν θεός, πού κρύπτετο, κρυπτε τήν θεότητα στήν νθρωπότητα.  εχαν μως καί λλη μία μυστικήν ννοιαν :τό Αμα σάν τήν θεία μετάληψιν , καί τό δωρ σάν τό βάπτισμα .

 

   δη πλησίαζε σπέρας, καί νας μαθητής του , κρυφός ως τότε , τόλμησε πγε στόν Πιλτον καί ζήτησε τό Σμα το Χριστο γιά νά νταφιάσει, νά μήν μείνη στόν Σταυρό τήν νύκτα.

καί το δωσεν τό λεύθερον Πιλτος, καί μαζί μέ τόν συμμαθητήν του Νικόδημον ,γόρασαν ρώματτα, μύρα, σενδόνια, καί λθον , ες τόν Γολγοθν , μέ σπουδή , καθώς πλησίαζε νύκτα,  μέ εροπρέπεια καί δέος, 

μέ κατάνυξη καί σεβασμό , 

μέ φόβο θεο καί δάκρυα,

ποίησαν τήν ποκαθήλωσιν , καί μυρίσαντες τό χραντον Σμα το Κυρίου , μέ τά μύρα καί ρώματα πού εχαν γοράσει , 100 λύτρα, σμύρνα, λόη καί ρώματα , καί μγμα, πού παρασκεύασαν τήν τελευτααν στιγμήν , νετύλιξαν τό Σμα , καθώς το θος στούς ουδαίους , καί μή πάρχοντος τάφου , θηκεν ωσήφ , τό Σμα το Κυρίου , ες τόν τάφον του , πού εχε πλησίον τς Σταυρώσεως, κατά θείαν οκονομίαν , το καινός, δέν εχε ποτέ κανείς τοποθετηθε , καί προσεκύλισαν μέγα λίθον στήν θύρα το μνημείου.

 

    Τό μγμα σμύρνας καί λόης, πως ναφέρει γιος ωάννης, το κολλητικό , καί ναφέρει ατήν τήν λεπτομέρειαν ερός εαγγελιστής , διότι , ταν θά βλεπαν μετά τίς σινδόνες καί τό σουδάριον θικτα στήν τάφον μετά τήν νάσταση το Κυρίου , θα θαυμάσουν καί ατό τό γεγονός, καί νά μήν νομίσουν τι κλάπη· διότι, πς ξλθε τό κολλημένο σμα το Κυρίου , καί τό σουδαριον λο ατό τό περιτύλιγμα, μεινε βρέθηκε θικτον ; 

 

  κτη μέρα τς βδομάδος σταυρώθη Κύριος, διότι τήν κτη δημιουργική μέρα πλάσθη δάμ · λλά καί τήν κτη ρα τς μέρας σταυρώθη, διότι κατά τήν ατήν ρα γινε παρακοή , παράβασις τς έντολς τν πρωτοπλάστων ες τόν παράδεισον · ατήν τήν ρα πλωσε δάμ τά χέρια του στό παγορευμένο ξύλο το δένδρου , καί θεράπευσε  Κύριος τήν παρακοήν του, μέ τήν Δεσποτική πακοή πλώσας  τά χέρια στόν Σταυρόν, τήν κτην ρα τς μέρας ,

κπος το παράδεισος, κπος καί δ στήν Γεθσημαν · πικρά γεύσις το ξους καί χολς , γινε διά τήν γλυκεαν γεσιν το παγορευμένου καρπο·

τό άπισμα, σημαίνει τήν ελευθερίαν μας ·

μπτυσμός καί περίγελος,  εναι διά τήν τιμή μας· 

κάνθινος στέφανος , διά τήν ξάλειψιν τς ρς ·

κόκκινη χλαμύδα, διά τούς δερμτίνους χιτνας καί τήν μέλουσαν βασιλικήν τιμήν σων ξιωθον τς μακαριότητος το Παραδείσου ·

τ καρφιά , ο λοι,διά τήν κινησίαν μας πρός τήν μαρτίαν·

Σταυρός διά τό ξύλον τς παρακος τν πρωτοπλάστων ·

νυγεσα μέ τήν λόγχη πλευρά το σωτρος, εκονιζε , τήν πό τήν πλευράν το δάμ πλασθεσαν Εαν , ξ ς παρακοή ·

λόγχη , εναι διά τήν φλογίνη ομφαία πού φύλαττε τήν θύρα το παραδείσου μετά τήν ξωση τν πρωτοπλάστων

τ δωρ τό εσαν κ τς Δεσποτικς πλευρς, πως επαμε , συμβολίζει τό βάπτισμα ·

τό Αμα με τόν κάλαμον , συμβολίζει τήν πογραφήν , τήν υοθεσίαν , πού πεγράφη μέ τήν σταυρικήν θυσίαν το Κυρίου , καί τήν έπάνοδον μας στήν αώνιον ζωήν ·

 

  Δέν σύχασαν ο ουδαοι, λλά φοβοντο· 

τί φοβοντο τόν νεκρόν ;;;; 

διό καί μεταβάντες στόν Πιλάτον επαν· :..θυμηθήκαμε τι κενος πλάνος επε, τι ,μετά τρες μέραις γείρομαι ·· διό δσε έντολήν νά σφραγισθε τάφος , μέχρι τήν τρίτην μέραν , μήπως λθουν ο μαθηταί του νύκτα καί τόν κλέψουν , καί επουν τι ναστήθηκε, καί εναι σχάτη πλάνη, χερον τς πρώτης·

καί Πιλτος επε ¨..

χετε στρατιτες, κουστωδίαν , πηγαίνετε νά σφαλίσετε τόν τάφον πως θελετε...

ο δέ πλθον σφραγισαν τόν τάφον καί τό λίθον , καί φησαν φύλακες νά φυλάττουν..

 

ντως, χωρίς νά τό καταλάβουν ο φύλακες, τιμοσαν τόν Βασιλέα.!!!! · ατά ποίησαν ο ουδαοι , καί ...πανηγύριζαν τήν νίκην τους πως θεώρουν , λλά κατά βάθος σαν νήσυχοι, κάτι τούς νησυχοσε , διότι σαν πεπεισμένοι, τι κάτι διαφορετικό πρχε, καί δέν μποροσαν νά τό νακόψουν πως δέν δύναται να χέρι νά λλάξει τήν πορείαν το λίου·

 

   Ατή εναι ν βραχε ήματι καί πολλ συνέσει , πορεία καί γεγονότα τς  συλλήψεως  , προδόσεως  ,καταδίκης το Κυρίου , το σταυρο μέχρι τς ν τάφ καταθέσεως το χράντου Σώματος του ν τάφ σωματικς.

 

  ς  δομε, νά ντρυφήσωμεν , μετά πό τήν βραχεα νημέρωση , λίγα τροπάρια πό τήν πέροχη κολουθία τν χράντων Παθν .

 

       τε ο νδεκα Μαθηταί ν τ Νιπτήρι το Δείπνου φωτίζοντο , τότε ούδας δυσσεβής , φιλαργυρίαν νοσήσας σκοτίζετο , καί νόμοις κριτας , σέ τόν δίκαιον κριτήν παραδίδωσι · βλέπε χρημάτων ραστά ,τόν διά τατα γχόνην χρησάμενον,φεγε κόρεστον ψυχή , τήν Διδασκάλ τοιατα τολμήσασα , περί πάντας γαθός , Κύριε δόξα σοι .

 

                 Κοντάκιον , χος πλ/δ΄

 

   Τόν δι'μς Σταυρωθέντα , δετε πάντες μνήσωμεν · ατόν γάρ κατεδε ΜΑΡΙΑ  καί λεγε· ε καί Σταυρόν πομένεις, σύ πάρχεις, Υός καί Θεός μου .

 

   ρχοντες λαο συνήχθησαν , κατά το Κυρίου , καί κατά το Χριστο ατο · Λόγον παράνομον  κατ' μο  κατέθεντο, Κύριε , Κύριε , μή γκαταλείπης με .

 

   ΠΑΡΘΕΝΟΣ τεκες πειρόγαμε , καί ΠΑΡΘΕΝΟΣ μεινας , Μήτηρ νύμφευτε , ΘΕΟΤΟΚΕ ΜΑΡΙΑ , Χριστόν τόν Θεόν μν κέτευε , σωθναι μς .

 

  ...ν μέσ δέ τν συμφωνούντων , ατός εστήκεις οράτως συμφωνούμενος  , καρδιογνστα , φεσαι τν ψυχν μν .

 

   Ες τριάκοντα ργύρια , Κύριε , καί ες φλημα δόλιον , ζήτουν ουδαοι ποκτενε σε· δέ παράνομος ούδας , οκ βουλήθη συνιέναι .

 

  Σήμερον ούδας , καταλιμπάνει τόν Διδάσκαλον , καί παραλαμβάνει τόν διάβολον , τυφλοται τ πάθει τς φιλαργυρίας , κπίπτει το φωτός σκοτισμένος·

 

   Σήμερον ούδας , παραπιεται θεοσέβειαν , καί λλοτριοται το χαρίσματος, πάρχων μαθητής, γίνεται προδότης ·...

 

    μαθητής το διδασκάλου , συνεφώνει τήν τιμήν , καί τριάκοντα ργυρίοις πέπρακε τόν Κύριον ...

 

   Σήμερον γρηγορε ούδας  παραδοναι τόν Κύριον , τόν πρό τν αώνων Σωτρα το κόσμου , τόν κ πέντε ρτων χορτάσαντα πλήθη, σήμερον νομος ρνεται τόν Διδάσκαλον · μαθητής γενόμενος , Δεσπότην παρέδωκεν , ργυρί πέπρακε τόν μάννα χορτάσαντα τόν νθρωπον .

 

   Σήμερον τ Σταυρ προσήλωσαν ουδαοι τόν Κύριον , τόν διατεμόντα τήν θάλασσαν άβδ , καί διαγαγόντα ατούς ν ρήμ· σήμερον λόγχ τήν πλευράν ατο κέντησαν , το πληγας μαστίξαντος πέρ ατν τήν Αγυπτον · καί χολήν πότισαν , τόν μάννα τροφήν ατος μβρίσαντα .

 

   Ποος σε τρόπος ούδα , προδότην το Σωτρος εργάσατο ; μή το χορο σε τν ποστόλων χώρισε ; μή το χαρίσματος τν αμάτων στέρησε ; μή συνδειπνήσας  κείνοις , σέ τς τραπέζης πώσατο ; μή τν λλων νίψας τούς πόδας, τούς σούς περεδε ;

 

   Σταυρωθήτω κραζον , ο τν σν χαρισμάτων εί ντρυφντες, καί κακοργον ντί εεργέτου , τοντο λαβεν , οι τν δικαίων φονευταί· σιώπας δέ Χριστέ , φέρων ατν τήν προπέτειαν , παθεν θέλων , σσαι μς ς φιλάνθρωπος .

 

   δωκαν ες τό βρμα μου χολήν , καί ες τήν δίψαν μου , ποτισάν με ξος .... 

 

   Ο ξ ΄θνν μνομεν Σε ΘΕΟΤΟΚΕ ΑΓΝΗ ,τι Χριστόν τόν θεόν μν τεκες , τόν κ τς κατάρας  τούς νθρώπους διά Σο λευθερώσαντα .

 

   Οτε γ ς σείσθη , οτε πέτραι ς ἐῤῥάγησαν , βραίους πεισαν , οτε το ναο τό καταπέτασμα , οτε τν νεκρν νάστασις , ..

 

   Τάδε λέγει Κύριος τος οδαίοις· λαός μου τί ποίησά σοι , τί σοι παρηνώχλησα ;τούς τυφλούς σου φώτισα , τούς λεπρούς σου καθάρισα , νδρα ντα πί κλίνης ρνωρθωσάμην · λαός μου , τί ποίησάς σοι , καί τί μοι άνταπέδωκας ;ντί το μάννα χολήν , ντί το δατος ξος, ντί το γαπν με σταυρ μέ προσηλώσατε · οκέτι στέγω λοιπόν , καλέσω μου τά θνη , κκενα μέ δοξάσουσι , σύν Πατρί καί τ Πνεύματι , κγώ ατος δωρήσομαι , ζωήν αώνιον , και τό μέγα λεος .

 

   Σήμερον το ναο τό καταπέτασμα, ες λεγχον ήγνυται τν παρανόμων , καί τάς δίας κτνας , λιος κρύπτει, Δεσπότην ρν σταυρούμενον .

 

   Σήμερον κρεμται πί ξύλου , ν δασι τήν γν κρεμάσας· 

στέφανον ξ'κανθν περιτίθεται , τν γγέλων Βασιλεύς 

ψευδ πορφύραν περιβάλλεται , περιβάλλων τόν ορανόν ν νεφέλαις· 

άπισμα κατεδέξατο , ν ορδάν λευθερώσας τόν δάμ · 

λοις προσηλώθη , Νυμφίος τς κκλησίας· 

λόγχ κεντήθη , Υός τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ · 

προσκυνομεν σου τά πάθη Χριστέ , 

δεξον μν , καί τήν νδοξον σου νάστασιν .

 

   ξηγόρασας μς τ τιμί σου Αματι · τ Σταυρ προσηλωθείς , καί τ λόγχ κεντηθείς, τήν θανασίαν πήγασας νθρώποις , Κύριε δόξα σοι. 

 

    ζωηφόρος σου πλευρά , ς ξ 'δέμ πηγή ναβλύζουσα , τήν κκλησίαν σου Χριστέ , ς λογικόν ποτίζει παράδεισον ·ντεθεν μερίζουσα , ς ες ρχάς τέσσερα εαγγέλια , τόν κόσμον ρδεύοντα, τήν κτίσιν εφραίνουσα , ....

 

   Τό χειρόγραφο μν , ν τ Σταυρ διέῤῥηξας Κύριε , καί λογισθείς ν νεκρος , τόν κεσε τύραννον δησας , ...

 

   καστον μέλος τς γίας σου σαρκός , τιμίαν δι᾿ μς πέμεινεν · 

τάς κάνθας κεφαλή · 

ψις τά μπτύσματα · 

α σιαγόνες τά ραπίσματα · 
τό στόμα τήν ν ξει κερασθεσαν χολήν τ γεύσει · 
τά τα τάς δυσσεβες βλασφημίας · 
ντος τήν φραγγέλωσιν· 

καί α χερες τόν κάλαμον · 
α το λου Σώματος κτάσεις ν τ σταυρ · 
τά ρθρα τούς λοις · καί πλευρά τήν λόγχην · 
παθών πέρ μν , καί παθν λευθερώσας μς , συγκαταβάς μν φιλάνθρωπε  καί νυψώσας μς , Παντοδύναμε Σωτήρ λέησον μς .
                   
Κ ύ ρ ι ε
  , ναβαίνοντος σου ν τ Σταυρ , φόβος καί τρόμος , πεσε τῆ​ κτίσει · καί τήν γν μέν κώλυες καταπιεν τούς σταυροντας σε , τ δέ δ
πέτρεπας ,ναπέμπειν τούς δεσμίους ες ναγέννησιν βροτν · Κριτά ζώντων καί νεκρν , ζωήν λθες παρασχεν καί ο θάνατον · Φιλάνθρωπε ,δόξα σοι ...

 

    Τόν λιον κρύψατα τάς δίας κτνας , καί τό καταπέτασμα το ναοῦ​ διαρραγέν , τ το Σωτρος θανάτ , ωσήφ θεασάμενος , προσλθε τῷ​ Πιλάτ καί καθικετεύει λέγων · 

δός μοι τοτον τόν ξένον , τόν κ βρέφους ς ξένον ξενωθέντα  βόα · 
δός μοι τοτον τόν ξένον , ν μόφυλοι μισοντες θανατοσιν ς ξένον · 
δός μοι τοτον τόν ξένον , ν ξενίζομαι βλέπειν , το θανάτου τό ξένον · 
δός μοι τοτον τόν ξένον , στις οδεν ξενίζειν τούς πτωχούς καί τούς ξένους
δός μοι τοτον τόν ξένον , ν βραοι τ φθόν πεξένωσαν κόσμ · 
δός μοι τοτον τόν ξένον , να κρύψω ν τάφ , ς ς ξένος , οκ χει ποῦ​ τήν κεφαλήν κλναι · 
δός μοι τοτον τόν ξένον , ν ΜΗΤΗΡ ρσα νεκρωθέντα βόα · !!!Υέ καί Θεέ Μου !!!!! , ε καί τά σπλάγχνα τιτρώσκομαι καί τήν καρδίαν
σπαράττομαι , νεκρόν σέ καθορσα , λλά τ σ ναστάσει θαρροσα μεγαλύνω · καί τούτοις τοίνυν τος λόγοις δυσωπν τόν Πιλάτον , εσχήμων , λαμβάνειτο Σωτρος  τό Σμα , καί φόβ καί σινδόνι νειλήσας καί σμύρν ,κατέθετο ν τάφ, τόν παρέχοντα πσι ζωήν αώνιον , καί τό μέγα λεος

 

  Σταυρωθέντος σου Χριστέ , πσα κτίσις βλέπουσα τρεμε , τά θεμέλια τς γς διεδονήθησαν φόβ το κράτους σου · σο γάρ ψωθέντος σήμερον , γένος βραίων πώλετο· το ναο τό καταπέτασμα, ἐῤῥάγη διχς , τά μνημεα νεώχθησαν , καί νεκροί κ τν τάφων ξανέστησαν · κατόνταρχος δών τό θαμα φριξε· παρεστσα δέ Μήτηρ σου , βόα θρηνοσα μητρικς · πς μή θρηνήσω καί τά σπλάγχνα μου τύψω , ρσα σε γυμνόν , ς κατάκριτον ν ξύλ κρεμάμενον ; σταυρωθείς καί ταφείς , καί ναστάς κ τν νεκρν , Κύριε, δόξα σοι.

 

   ξέδυσαν με τά μάτιά μου , καί νέδυσάν με χλαμύδαν κοκκίνην , θηκαν πί τήν κεφαλήν μου , στέφανον ξ 'κανθν , καί πί τήν δεξιάν μου χερα , 

δωκαν κάλαμον , να συντρίψω  ατούς , ς σκεύη κεραμέως . 

 

   Τόν ντον μου δωκα ες μαστίγωσιν , τό δέ πρόσωπόν μου οχ πεστράφην πό μπτυσμάτων · βματι Πιλάτου παρέστην , καί Σταυρόν πέμεινα  διά τήν το κόσμου σωτηρίαν .

 

   Πσα κτσις λλιοτο φόβ , θεωροσα σε ν Στυαρ κρεμάμενον Χριστέ · λιος σκοτίζετο , καί γς τά θεμέλια συνεταράττετο· τά πάντα συνέπασχον , τ τά πάντα κτίσαντι· κουσίως δι'μς πομείνας , Κύριε , δόξα σοι .

 

   Σήμερον σε θεωροσα μεμπτος ΠΑΡΘΕΝΟΣ , ν Σταυρ Λόγε ναρτώμενον , δυρομένη Μητρα σπλάγχνα , τέτρωτο τήν καρδίαν πικρς , καί στένουσα δυνηρς κ βάθους ψυχς παρειάς σύν θριξί καταξαίνουσα , κατετρύχετο· διό καί τό στθος τύπτουσα , νέκραζεν γοερς · ομοι !!! θεον τέκνον !!! ομοι !!! τό φς το κόσμου !!! τί δυς ξ φθαλμν μου μνός το Θεο , θεν α στρατιαί τν σωμάτων τρόμ συνείχοντο λέγουσαι · κατάληπτε , Κύριε , δόξα σοι .

 

    (δ χρειάζεται νά πενθυμίσουμε , τι ΠΑΝΑΓΙΑ  καί γιος ωάννης , παριστάμενοι καί ζντες πό κοντά λα ατά τά πάθη το Κυρίου , σαν σάν λαμπάδες κοίμητες , καί δέν μίλουν καθόλου , λλά σιγ παρακολουθοσαν , ζοσαν μέσα τους τόν δικόν τους Σταυρόν , καί προσηύχοντο , καί τά μνολογικά τροπάρια, τά ποα θέλουν τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ  νά δύρεται καί νά κφράζει τόν πόνον τόν Μητρικόν , εναι το γίου Πνεύματος πηχήσεις διά το ερο μνογράφου , καί προσπαθον νά μς δείγουν τόν σωτερικόν κόσμον , τήν καρδίαν τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, πς μέσα της , θα ντιμετώπιζε ατές τίς φοβερές ξελίξεις ).

 

   Σήμερον το ναο τό καταπέτασμα ες λεγχον ήγνυται τν παρανόμων , καί τάς δίας κτνας λιος κρύπτει, Δεσπότην ρν σταυρούμενον .

 

   ς πρόβαρον πί σφαγήν , λθες Χριστέ Βασιλε , καί ς μνός κακος προσηλώθς τ Σταυρ , διά τάς μαρτίας μν φιλάνθρωπε .

 

   Σωτηρίαν εργάσ ν μέσ τς γς Χριστέ Θεός , πί Σταυρο τάς χράντους σου χερας ξέτεινας , πισυνάγων πάντα τά θνη ,κράζοντα Κύριε δόξα σοι .

 

   Βλέπων ληστής , τόν ρχηγόν τς ζως , πί Σταυρο κρεμάμενον λεγε · ε μή Θεός πρχε σαρκωθείς , σύν μν σταυρωθείς , οκ ν λιος τάς κτίνας ναπέκρυψεν , οδέ γ σειομένη κυμαίνετο· λλ' πάντων νεχόμενος , μνήσθητι μου Κύριε , ν τ βασιλεί σου .

 

   Θάμβος ν κατιδεν , τόν ορανο καί γς ποιητήν , πί Σταυρο κρεμάμενον , λιον σκοτισθέντα , τήν μέραν δέ πάλιν ες νύκτα μετελθόντα , καί τήν γν κ τάφων ναπέμπουσαν σώματα νεκρν · μεθ'ν προσκυνομεν σε , σσον μς .

 

   Φοβερόν καί παράδοξον μυστήριον σήμερον νεργούμενον καθορται · ναφής κρατεται · δεσμεται λύων τόν δην τς κατάρας· τάζων καρδίας καί νεφρούς , δίκως τάζεται · ερκτ κατακλείεται , τήν βυσσον κλείσας · Πιλάτ παρίσταται ,  τρόμ παρίστανται ορανν α δυνάμεις · απίζεται χειρί το πλάσματος πλάστης · ξύλ κατακρίνεται κρίνων ζντας καί νεκρούς · τάφ κατακλείεται , καθαιρέτης το δου · πάντα φέρων συμπαθς , καί πάντας σώσας τς ρς , νεξίκακε , Κύριε , δόξα σοι .

 

   Εναι μερικά πό τόν μνολογικό μας πλοτον τροπάρια, τά ποα δείχνουν τόν πλοτον τς θείας οκονομίας, τό μακρόθυμον , τό φιλάνθρωπον , τό νεξίκακον τό πέρλογον , τό γαπητικό , τό θυσιαστικό το Χριστο , τήν γάπην του , πού γινε σαρκωμένη γάπη , καί σταυρωμένη γάπη , καί ναστημένη γάπη , καί τι πάντας νθρώπους θέλει σωθναι , καί ες πίγνωσιν ληθείας λθεν .

 

    Κύριος κρινόμενος πό το Πλάτου , παντ , σιωπ, πομένει , καί  μόνο σέ μίαν ρώτηση το Πιλάτου δέν δίδει πόκρισιν · λέγει Χριστός , ...:... γώ ες τόν κόσμον λήλυθα, λέγων τήν λήθειαν , τήν λήθειαν ...κτλ..

καί ρωτ Πιλάτος : τί εναι λήθεια;..

Χριστός , δέν ποκρίνεται , χι τι δέν ξερε, λλά πς νά μιλήσει, τί νά παντήσει , ταν χει μπροστά του τήν λήθεια Πιλτος, βλέπει τήν λήθεια , τό σωστό, τήν θωότητα, καί δέν τό περασπίζεται  ;

 

   λήθεια , δέν εναι πλά μία ρετή , μία φηρημένη ννοια· λήθεια εναι Χριστός:... γώ εμί , δός καί λήθεα, καί Ζωή ...

 

     ς προσπαθήσωμε νά ντυφήσωμε, νά δολεσχήσωμεν ες τά νοήματα τν ερν κολουθιν γιά νά μπορέσουμε νά γίνουμε συμμέτοχοι τν Παθημάτων το Κυρίου , λλά καί τς ναστάσεως σόμεθα· 

 

   Πρεσβείαις τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΧΡΑΝΤΟΥ , ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΕΝΔΟΞΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , ς τας πρεσβείαις , πάντες λεωθμεν . μήν . Γένοιτο. 

ελογετε 

 

  Τ περφυ καί περί μς παναπείρ σου εσπλαγχνία , Χριστέ Θεός , λέησον μς .μήν .

 

Πατηστε εδω για Επιστροφη στην Αρχικη Σελιδα  Επιστροφή στή Σελίδα Μ. ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ - ΠΑΣΧΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ - ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

  Ο  Ιεραποστολικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος «ΔΡΑΣΙΣ ΑΓΑΠΗΣ»  εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι στήριξαν με την παρουσί...