Τήν πρώτη Κυριακή τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς , ἠ ἐκκλησία μας , ἔχει θεσπίσει νά ἑορτάζουμε τήν παύση τῆς εἰκονομαχίας , καί τήν ὀριστικήν ἀναστήλωσην τῶν ἱερῶν εἰκόνων , ἡ ὁποία ἔγινε ἐπί βασιλείας Θεοδώρας τῆς Αὐγούστας , καί τοῦ υἱοῦ Αὐτῆς Μιχαήλ, ἐπί πατριαρχείας τοῦ μακαρίου ὁμολογητοῦ Μεθοδίου , πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως· θεωρεῖται μεγάλης σημασίας , καθώς μέ τίς ἀποφάσεις τῆς Ζ΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου , ὁλοκληρώθηκε ἡ διατύπωσις τῆς δογματικῆς διδασκαλίας τῆς ἐκκλησίας μας .
Ἑκατόν καί πλέον ἔτη ἐτάραξε τήν Ἁγία μας ἐκκλησία , ἡ εἰκονομαχία , τόν 8ον καί 9ον αἰῶνα , καί εἶναι χωρισμένη ἡ περίοδος αὐτή εἰς δύο φάσεις ·
ἡ πρώτη φάσις ἤρχισε με τόν Λέοντα τόν Ἴσαυρον τό 726 καί ἐτερματίσθη τό 780 , ὅταν ἡ αὐτοκράτειτα Εἰρήνη τερμάτισε τούς διωγμούς τῶν εἰκονομάχων ·τό 787 συνεκλήθη εἰς Νίκαιαν ἡ Ζ΄οἰκουμενική Σύνοδος, καί κορυφαῖος ὑπερασπιστής ἦτο ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός .
Ἡ δευτέρα φάση ἤρχισε τό 815 με τον Θεόφιλο τόν εἰκονομάχο , καί ἐτερματίσθη τό 843 μόνιμα πλέον , ἀπό ἄλλην μία αὐτοκράτειρα τήν Θεοδώραν , καί κορυφαῖος ἐκπρόσωπος τοῦ ἀγῶνος αὐτοῦ ἦτο ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης καί ὀμολογητής .
Ἐνήστευσε δέ πολύ καί ἔκανε ἐλεημοσύνες ( ἡ αὐτοκράτειρα , )καθ'ὅλην τήν διάρκειαν τῆς σαρακοστῆς μέ τόν κλήρον καί λαόν , ζητοῦντες ἀπό τόν Θεόν τήν συγχώρηση τοῦ βασιλέως Θεοφίλου, ἀνδρός της εἰκονομάχου , ἥν καί ἔλαβε παρά τοῦ φιλανθρώπου θεοῦ , καί κατά τήν Κυριακή τῆς πρώτης ἑβδομάδος τῶν νηστειῶν , μέ τόν υἱόν της Μιχαήλ , καί Πατριάρχη Μεθόδιον ἔκαναν τήν τοποθέτησιν , ἀναστήλωσιν τῶν ἱερῶν εἰκόνων στίς ἐκκλησίες καί αὐτό τό γεγονός ἑορτάζει ἡ ἐκκλησία μας τήν πρώτη Κυριακή τῶν νηστειῶν , κἀθε ἔτος ·
ἡ δέ βασιλίς , μετά ταῦτα , ἐν ἔτει 857 , εἰσῆλθε εἰς μοναστήριον εἰς τήν Κωνσταντινούπολιν , καλούμενο :Γαστρία , καί ἔζησε θεοφιλῶς καί ἁγίασε , τελειώσασα ὁσιακῶς τό ὑπόλοιπον τῆς ζωῆς της.
τό ἱερό αὐτῆς λείψανον εὑρίσκεται εἰ τήν Κέρκυραν .
ἐκυβέρνησε τήν αὐτοκρατορίαν 15 ἔτη , καθώς ἦτο ἀνήλικος ὁ υἱός της Μιχαήλ.
Ἡ Αὐτοκράτειρα ,πρώτη στήν ἐξουσία, ὄχι μόνο δέν ἐπολέμη τήν ἐκκλησία, ἀλλά δέν ἔγινε ἐμπόδιο πρός τήν τελειότητά της καί ἀγάπη της πρός τόν θεόν ἡ βασιλεία , ἀλλα ἐκήρυττε :... «..ὅστις δέν προσκυνεῖ καί δέν ἀσπάζεται σχετικῶς , οὐχί λατρευτικῶς τίς ἁγίες εἰκόνες, ὄχι ὡς θεούς ἀλλά ὡς εἰκόνας ἀρχετύπων , ἄς εἶναι χωρισμένος ἀπό τόν θεόν , ἀπό τήν αἰώνιον ζωήν `καθώς ἡ προσκύνησις τῶν εἰκόνων , δέν μεταβαίνει στό ὑλικό τῆς εἰκόνος ἀλλά στό εἰκονιζόμενο πρόσωπο , καθώς ἐτήρησαν ἀντέγραψαν τήν ἀκριβειαν τῆς χριστιανικῆς ζωῆς, καί ἔγιναν εὐαρεστοι στόν θεόν....
ἡ Ἡ προσκύνησις τῶν ἱερῶν εἰκόνων , δέν εἶναι εἰδωλολατρεία , ὅπως ἔλεγαν οἱ εἰκονομάχοι , ἀλλά ἡ τιμή ἀποδίδεται εἰς τό εἰκονιζόμενο πρόσωπο ( ὅπως ὅταν φιλάμε μία φωτογραφία τῶν παιδιῶν μας, ἤ ἀγαπημένων μας προσώπων , δέν προσκυνοῦμε τό ὑλικό , ἀλλά τό πρόσωπο πού εἰκονίζει, καί μᾶς θυμίζει τόσα πολλά. !!! ) · ἡ εὐλογία καί ἡ χάρις , ἡ δύναμις καί ὁ φωτισμός πού λαμβάνει ὁ πιστός μέ τήν προσκύνησιν , δέν ἔρχεται ἀπό τό ὑλικό κατασκευῆς τῆς εἰκόνος, ἀλλά ἀπό τό εἰκονιζόμενο πρόσωπο ·
Ἡ εἰκόνα ἔχει μεγάλη παιδαγωγική σημασία· μία εἰκόνα ..μιλάει μόνο μέ τήν θεωρία περισσότερο ἀπό χιλιάδες λέξεις ·ὑπῆρχε καί παράδοσις τῆς ἐκκλησίας μας ἀπό τά πρῶτα χρόνια τοῦ Χριστιανισμοῦ, καί ὁ Ἅγος ἀπόστολος Λουκᾶς ἁγιογράφησε 7 εἰκόνες, τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, καί τίς ἔδωσε στήν ΠΑΝΑΓΙΑ καί ΕΚΕΙΝΗ εἶπε. :..ἡ χάρις τοῦ ἐξ΄ἐμοῦ τεχθέντος, εἴη μετά πάντων αὐτῶν πάντα...· ἡ δέ Παράδοσις τῆς Ἐκκλησίας μας, εἶναι ἐξ ΄ἴσου ἱερά μέ τήν Ἁγία Γραφή καί εἶναι ἡ μία ἀπό τίς δυό πηγές τῆς πίστεώς μας.ἡ παράδοσις εἶναι ἡ ζωή στήν ἐκκλησία ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι.
Ἡ ἐκκλησία μας, οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας πάλεψαν γιά τήν ἀλήθεια, τήν πατροπαράδοτον καί ἀνόθευτον , ἐναντίον τῶν αἰρέσεων , τῶν ὀπαδῶν των , ἀκόμα καί ἐναντίον αἰρετικῶν πατριαρχῶν , βγῆκε νικήτρια , διότι εἶναι θεῖον ἐγκαθίδρυμα, καί πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς .
Ὁρθοδοξία σημαίνει ..ὀρθή δόξα , ὀρθή γνώμη , ἄρα σωστή ἀληθή δοξολογία καί τοποθέτησι καί πορεία ·
Ὁρθοδοξίαν ὀνομάζουμε , αὐτό πού ὁμολογοῦμε στό Σύμβολο τῆς Πίστεώς μας, στό ..καταστατικό θά λέγομε, καί δεν δέχονται τροποποίηση τά ἄρθρα· ἔτσι ὀρθοτομοῦμε, δέν καρατομοῦμε τόν Λόγον καί λόγον τῆς ἀληθείας , καί ἀντιδιαστέλλουμε πρός τίς κακοδοξίες καί ἄλλες λεγόμενες ἐκκλησίες , καί τά ἀλάθητα...μέ τά τόσα τους λάθη...
Χρειάζεται ὅμως καί ἡ ὁρθοπραξία , ἤτοι νά πράττουμε σωστά , ὅσα οἱ Ἅγιοι μας μᾶς ἐκληροδότησαν , τόν μεγάλον αὐτόν θησαυρόν , τόν πολύτιμον μαργαρίτην ·
ὅμως ..
ἡ καλυτέρα ἀναστήλωσις, εἶναι ἡ ἀναστἠλωσις τῶν ψυχῶν μας, πού ἔχουμε ἀμαυρώσει γκρεμίσει, καταχαρακώσει λόγω τῶν ἁμαρτιῶν μας , καί τῆς ἀπομακρύνσεως ἀπό τόν Θεόν.
ἠ ἀναστήλωσις αὐτή εἶναι προσιτή σέ ὅλος μας, καί δέν ἀπαιτοῦνται ἀξιώματα, χρήματα, γνώσεις, ἡλικία, δυνάμεις, σοφία κτλ, ἀλλά μόνο διά τῆς μετανοίας , καί μία νέα ἐπανεκκίνηση στήν ἐν Χριστῷ ζωή...
μέ εὐχές καί ἀγάπη , καί εἴθε νά τηροῦμε ἀκριβῶς ὅσα οἱ Ἅγιοί μας μέ τό Αἷμα τους καί ἀγώνας τους μᾶς παρέδωσαν ·
εὐλογεῖτε.
Κυριακή Όρθοδοξίας .
ἐκ τῆς Ἱεραποστολῆς ,
πρός τούς ἐν ἱερᾷ ἀποστολῇ , ἤτοι πρός ἅπαντας .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου