CARUSEL

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ

 ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

ΣΤ΄

 9ον Βιβλίον: Βασιλειών Α΄ (Α΄ Βασ.).

Νικηφόρες μάχες, ασέβειες και αμαρτήματα του Σαούλ, ο Δαυίδ στην υπηρεσία του Σαούλ και η θαυμαστή νίκη του Δαυίδ, με τη βοήθεια του Θεού, στον άνισο αγώνα του με τον γίγαντα των Φιλισταίων Γολιάθ είναι το περιεχόμενο των επόμενων κεφαλαίων.

Το ιη΄ κεφ. περιγράφει την ζήλεια που εκδήλωσε ο Σαούλ για τον Δαυίδ, και τον γάμο του Δαυίδ με την κόρη του Σαούλ. Στα επόμενα κεφάλαια αναφέρεται η μεγάλη φιλία που απέκτησε ο Δαυίδ με τον Ιωνάθαν, γιό του Σαούλ, τις απόπειρες που έκανε ο Σαούλ να σκοτώσει τον Δαυίδ, λόγω της ζήλεια του, που τελικά στρέφεται και εναντίον του παιδιού του Ιωνάθαν επειδή υποστήριζε τον Δαυίδ. Στο κα΄ κεφ. αναφέρεται το περιστατικό όπου ο Δαυίδ με την άδεια του αρχιερέα Αβιμέλεχ, έλαβε και έφαγε με τους στρατιώτες του τους άρτους της Προθέσεως, που μόνον οι ιερείς επετρέπετο να φάγουν. Το γεγονός αυτό αναφέρει ο Χριστός (Μαρκ. β΄ 25), και στα επόμενα κεφάλαια, δούλος της ζήλειας του πλέον ο Σαούλ δίνει αλλοπρόσαλλες διαταγές για να φονευθούν αθώοι και καταδιώκει ο ίδιος τον Δαυίδ. Στο κδ΄ κεφ. ο Δαυίδ του προτείνει φιλία και ο Σαούλ μετανοεί. Ο θάνατος του υπέργηρου Σαμουήλ, τελευταίου Κριτού, περιγράφεται στο κε΄ κεφ. μαζί με το γάμο του Δαυίδ με την ενάρετη Αβιγαία. Στα επόμενα κεφάλαια ιστορούνται γεγονότα όπως η εκ νέου προσπάθεια του Σαούλ να σκοτώσει τον Δαυίδ, φυγή του Δαυίδ για να σωθεί μη θέλοντας να πολεμήσει τον Σαούλ από σεβασμό, και ολοκληρώνεται το βιβλίο με μια μεγάλη ήτα των Ισραηλιτών και τον θάνατο του Σαούλ.

10ον Βιβλίον: Βασιλειών Β΄ (Β΄ Βασ.).

Το βιβλίο καθώς ανεφέρθη αποτελεί συνέχεια του Α΄ Βασιλειών. Αρχίζει με την αναγγελία του θανάτου του Σαούλ στον Δαυίδ και τον θρήνο του Δαυίδ για τον θάνατό του και ακολουθεί στο επόμενο κεφάλαιο η χρήση του Δαυίδ ως βασιλέα και ο αδελφοκτόνος πόλεμος των Ισραηλιτών με τη φυλή του Ιούδα. Τα κεφ. γ΄, δ΄, ε΄, στ΄ κάνει λόγο για τα παιδιά του Δαυίδ και αναφέρονται δολοπλοκίες και φόνοι στο βασιλικό περιβάλλον και το επόμενο αναφέρει την ανακήρυξη του Δαυίδ και τους νόμους του καθώς επίσης την μεταφορά της Κιβωτού και ευχαριστήριες προσευχές του Δαυίδ. Νικηφόροι πόλεμοι, ευεργεσίες του Δαυίδ προς τους διώκτες του και ο δόλιος φόνος του πιστού του στρατηγού Ουρίου καθώς και ο έλεγχος του Δαυίδ από τον προφήτη Νάθαν αναφέρονται στα επόμενα κεφάλαια μαζί με άλλες νικηφόρες εκστρατείες. Ο Δαυίδ μετανόησε εκ βάθους καρδίας για το αμάρτημα του και τότε συνέθεσε τον ονομαστό Ν΄ (πεντηκοστό) ψαλμό και, όπως θα δούμε παρακάτω στο βιβλίο των ψαλμών,  και ο ψαλμός αυτός ονομάζεται ψαλμός μετανοίας. Διάφορες παρεκτροπές και αμαρτήματα των παιδιών του Δαυίδ ιστορούνται στο ιγ΄ κεφ. και στα επόμενα, περιγράφεται η ανταρσία του υιού του Δαυίδ Αβεσαλώμ, εναντίον του πατέρα του, αναφέρονται στην συνέχεια διάφορα γεγονότα και μάχες με τον στρατό του Αβεσαλώμ μέχρι το ιη΄ κεφ. όπου περιγράφεται η συντριβή των επαναστατών και ο τραγικός θάνατος του Αβεσαλώμ. Ο θάνατος του Αβεσαλώμ συγκλονίζει τον Δαυίδ και το επόμενο κεφαλαίο γράφει τον θρήνο του πατέρα για τον γιό του. Στο κ΄ κεφ. αναφέρεται άλλη ανταρσία εναντίον του Δαυίδ και στα επόμενα ο τριετής λιμός  και νικηφόρες επιχειρήσεις εναντίον των Φιλισταίων και ωδή ευχαριστήριος και δοξολογία του Δαυίδ προς τον Θεό. Στο τελευταίο κεφάλαιο (κδ΄) του βιβλίου αναφέρεται πως  ο Δαυίδ αποφασίζει χωρίς την ευλογία του Θεού να κάνει αρίθμηση του λαού για να μάθει την δύναμη των στρατιωτών που διέθετε, την οργή του Θεού για την ολιγοπιστία του Δαυίδ και την τιμωρία του λαού επειδή εναπέθεσαν τις ελπίδες τους στη δική τους δύναμη.

11ον Βιβλίον: Βασιλειών Γ΄ (Γ΄ Βασ.).

Το Γ΄ Βασιλειών αρχίζει με τα γηρατειά του Δαυίδ και την ανακήρυξη του Σολομώντα ως βασιλιά και συνεχίζει στο β΄κεφ. με τις τελευταίες υποθήκες του Δαυίδ και την σοφία και σύνεση που διακρίνει τον νέο βασιλέα. Ο Σολομών ζητάει από το Θεό να του χαρίσει σοφία και ο Σολομών γίνεται έτσι ένας βασιλιάς όπου η δικαιοσύνη του και η σοφία είναι ξακουστές αρετές. Το δ. κεφ. αναφέρει τους αξιωματούχους της βασιλικής αυλής και το ε΄ κεφ. αναφέρει τις προετοιμασίες για την ανοικοδόμηση του ναού. Μέχρι και το θ΄ κεφ. περιγράφεται πως κτίστηκε ο ναός, τα μέρη που αποτελείτο και το εσωτερικό του, πως στολίστηκε, την κατασκευή των σκευών του ναού και των ανακτόρων και τις πανηγύρεις και τελετές που έγιναν για τα εγκαίνια του. Η βασίλισσα Σαβά επισκέπτεται τον Σολομώντα και μένει έκθαμβη από τη σοφία αλλά και τα πλούτη του όπως αναφέρει το ι΄ κεφ. Στα επόμενα κεφάλαια περιγράφονται οι πτώσεις και τα αμαρτήματα του Σολομώντα, οι προειδοποιήσεις του Θεού ότι θα διασπάσει στα δύο το βασίλειο λόγω των αμαρτημάτων του, αφού δεν μπόρεσε να παραμείνει πιστός και ευλαβής με τα τόσα χαρίσματα που του έδωσε ο Θεός και εν συνεχεία αναφέρονται  ενέργειες αξιωματούχων και συγγενών για να εκθρονίσουν τον Σολομώντα και ο θάνατός του. Τον διχασμό που επήλθε, τις ειδωλολατρικές προσευχές κάποιων επαναστατών και μεγάλου μέρους του λαού και την παραδειγματική τιμωρία τους για την παρακοή προς τον Θεό.  Στο ιβ΄ κεφ. γίνεται λόγος για τον μεγάλο διχασμό που επήλθε και τον τελικό χωρισμό του Ισραήλ σε δύο βασίλεια και στα επόμενα περιγράφονται προαγγελίες τιμωριών για την απιστία και αποστασία καθώς επίσης αναφέρονται και διάφοροι βασιλείς οι οποία κυβέρνησαν τα δύο βασίλεια. Στα κεφάλαια αυτά συναντούμε το χαρακτηριστικό ότι σε αρκετά από αυτά αναφέρεται ο βίος και η ζωή κάποιων βασιλέων και στη συνέχεια παραπέμπουν σε κάποια άλλα βιβλία για περισσότερες πληροφορίες περί του προσώπου. Από το ιζ΄ κεφ. περιγράφεται η δράση του μεγάλου προφήτη Ηλιού ο οποίες έζησε σε μια ταραγμένη εποχή όπου οι Ισραηλίτες είχαν παρεκτραπεί και σχεδόν είχαν λησμονήσει τον αληθινό Θεό. Ο προφήτης δίδαξε και έκανε θαύματα μεγάλα και προσπάθησε να επαναφέρει στη σωστή πίστη το λαό. Στα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου αναφέρονται ονόματα βασιλέων και περιγράφονται πολεμικέ συγκρούσεις και ατοπήματα αρχόντων και λαού.

12ον Βιβλίον: Βασιλειών Δ΄ (Δ΄ Βασ.).

Με προφητεία του προφήτου Ηλία για την τιμωρία του ασεβούς βασιλιά Οχοζία αρχίζει το Δ΄ Βασιλειών. Και το β΄ κεφ. αναφέρεται στην ανάληψη εις ουρανούς εν ζωή του ευσεβούς και μεγάλου προφήτου Ηλιού και την χρήση του βοηθού του Ελισαίου. Νίκες κατά αλλοεθνών στα επόμενα κεφάλαια και θαύματα του Ελισαίου μαζί με ονόματα και τη δράση άλλων βασιλέων. Η ζωή επίσης ασεβών βασιλέων και τα δεινά του λαού, λόγω της παρακοής πολλών, αναφέρονται στα επόμενα κεφάλαια, καθώς και η συνετή και ευλαβής ζωή και διακυβέρνηση ορισμένων άλλων. Η ζωή του ευσεβούς βασιλέως Ιωάς και ο φόνος του περιγράφονται στο ιβ΄ κεφ. και στο επόμενο το τέλος του προφήτου Ελισαίου. Στα κατοπινά κεφάλαια αναφέρονται αρκετοί βασιλείς και των δύο βασιλείων, νέες αποστασίες αρχόντων και λαού και οι ειδωλολατρικές τους  παρεκτροπές. Όλοι λησμονούν τον αληθινό Θεό και λατρεύουν τα είδωλα. Αυτό έχει σαν συνέπεια την τιμωρία τους είτε με λιμούς είτε με επιδρομές αλλοεθνών που πολλές φορές νικούν τους Ισραηλίτες αφού με την απιστία τους χάνουν την ευλογία και την προστασία του Θεού και προς παιδαγωγία τους επέρχονται διάφορα δεινά για να συνετιστούν. Πολλές φορές η απιστία τους φτάνει στο σημείο να βεβηλώσουν τον ίδιο το Ναό. Και στη δύσκολη εκείνη περίοδο ένας άλλος μεγάλος προφήτης, ο Ησαϊας, κάνει την εμφάνισή του. Έχει έργο μεγάλο και δύσκολο. Όχι μόνο κηρύττει και καλεί το λαό σε μετάνοια αλλά προφητεύει μεγάλα και θαυμαστά.  Προλέγει την γέννηση του Υιού και Λόγου, την ζωή και το σωτήριο έργο του. Προφητεύει για την Παρθένο Μαρία όπως θα δούμε στο ιδιαίτερο βιβλίο του Προφήτου Ησαϊα. Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την πολιορκία, κατάκτηση και λεηλασία της Ιερουσαλήμ από τον Ναβουχοδονόσορα και την μεταφορά αιχμαλώτων στην Βαβυλώνα.

Πατηστε εδω για Επιστροφη στην Αρχικη Σελιδα  Επιστροφή στή Σελίδα ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ - ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

  Ο  Ιεραποστολικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος «ΔΡΑΣΙΣ ΑΓΑΠΗΣ»  εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι στήριξαν με την παρουσί...